احتمال نیاز هدست واقعیت افزوده اپل به یك آیفون

روش سئو: یكی از كارشناسان و تحلیلگران محصولات شركت اپل به نام ˮمینگ چی كوˮ می گوید هدست واقعیت افزوده اپل احتمالاً همین امسال تولید خواهد شد، در حالیكه حتماً باید جهت استفاده از آن یك آیفون داشت.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، بیشتر از یك سال است كه شایعاتی در خصوص اینكه اپل تا سال ۲۰۲۰ یك هدست واقعیت افزوده(AR) تولید خواهدنمود به گوش می رسد. حالا بنظر می رسد این شایعات در حال نزدیك شدن به واقعیت هستند و این شركت در راه دستیابی به این هدف قرار دارد.
“مینگ چی كو” تحلیلگر ارشد اپل می گوید تولید كامل این محصول جدید احتمالاً در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ آغاز می شود. اما همین طور كه به این اتفاق نزدیك می شویم بنظر می رسد اپل برنامه های خود برای تولید یك دستگاه مستقل را كنار گذاشته و این هدست به جای آن به یك آیفون متكی خواهد بود.
هدست AR اپل بعنوان یك نمایشگر عمل خواهدنمود و محاسبات و اتصال به اینترنت و خدمات مكان یابی و مسیریابی از آیفون كاربر به دست می آید.
این هدست در خیلی از موارد شبیه به رویكرد اپل در چند مدل اول ساعت اپل است كه برای نمایش تقریباً تمام قابلیت های خود نیاز به یك آیفون داشتند. این می تواند هدست را بطور قابل توجهی سبك تر از هدست های مستقل قرار دهد، اما احتمالاً باتری آیفون را تحت فشار قرار می دهد و مصرف آنرا بالا می برد.
این بر خلاف چیزی است كه ما در سال ۲۰۱۸ شنیدیم. زمانیكه شایعات می گفتند اپل برنامه ای برای تولید یك دستگاه همه كاره با صفحه نمایش ۸K برای هر چشم دارد.
واقعیت افزوده(Augmented Reality) یك نمای فیزیكی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و معمولاً در تعامل با كاربر است كه عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می كند. این عناصر بر طبق تولیدات كامپیوتری كه بوسیله دریافت و پردازش اطلاعات كاربر توسط حسگرهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیكی یا داده های GPS می باشد ایجاد می شود.
واقعیت كامپیوتری مفهوم كلی واقعیت افزوده است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی كم نمی گردد بلكه فقط اضافه می شود. همین طور واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است كه توسط یك شبیه ساز، دنیای واقعی را كاملاً شبیه سازی می كند.
در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است كه در واقعیت مجازی كلیه عناصر درك شده توسط كاربر، ساخته شده توسط كامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده قسمتی از اطلاعاتی را كه كاربر درك می كند در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط كامپیوتر ساخته شده اند.
در واقعیت افزوده، عناصر معمولاً به صورت بی درنگ نگاشته شده و مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون بطور هوشمند در رابطه با عناصر محیطی می باشند.
با كمك تكنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده بعنوان مثال با افزودن قابلیت بینایی كامپیوتری و تشخیص اشیا می توان اطلاعات در رابطه با دنیای واقعی پیرامون كاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه نمود. همین طور می توان اطلاعات در رابطه با محیط و اشیا اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت.
ایده اولیه واقعیت افزوده نخستین بار در سال ۱۹۹۰ توسط “توماس كادل” كارمند بوئینگ عنوان شد.
جدول زمانی معینی برای تولید و عرضه هدست AR اپل مشخص نشده است، اما با عنایت به چیزهایی كه ما در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شنیده ایم بنظر می رسد كه این هدست طی ماه های آتی معرفی شود.