قابلیت سفارش خرید بلندگوی الكسا بدون استفاده ماند!

روش سئو: باوجود تبلیغات گسترده شركت آمازون در مورد امكانات بلندگوی هوشمند این شركت برای دریافت صوتی سفارش خرید، حدودا هیچ كس تاكنون از قابلیت مذكور استفاده نكرده است.

به گزارش روش سئو به نقل از گیزمودو، تاكنون میلیون ها دستگاه بلندگوی هوشمند الكسا و دیگر تجهیزات در رابطه با آن توسط شركت آمازون به فروش رفته و این شركت امیدوار بوده از این دستگاه برای سفارش صوتی خرید انواع كالا و خدمات استفاده گردد. اما عموم مردم از ایده یادشده استقبال نكرده اند.
بر اساس آمار موجود ۵۰ میلیون واحد از بلندگوی صوتی هوشمند الكسا به فروش رفته است، اما از آنها برای خرید كالا از سایت آمازون استفاده نشده است. از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاكنون تنها دو درصد از كاربران بلندگوهای مذكور از آنها برای خرید كالا بهره برده اند.
۹۰ درصد از خریداران بلندگوی الكسا اصلا از قابلیت خرید صوتی این وسیله استفاده نكرده اند و در مجموع ۲۰ درصد از كاربران با صدور فرامین صوتی مانند «فلان اقلام خاص كجاست؟» كوشیده اند از وجود اجناس مورد علاقه شان در سایت آمازون آگاه شوند و سپس به روش های دیگری آنها را خریداری كنند.
پیش از این برخی تحلیل گران مدعی شده بودند ۱۶ درصد از كاربران بلندگوهای هوشمند صوتی حداقل یك بار در ماه از آنها برای خرید استفاده می نمایند، اما یافته های جدید صحت این ادعاها را به صورت جدی زیر سوال برده و نشان داده كه از الكسا و دستگاه های مشابه با آن برای اموری مانند كنترل وضعیت آب و هوا، ارتباط با دیگر دستگاه های هوشمند، پخش موسیقی و گوش كردن به اخبار استفاده می گردد.