تامین نیروی ربات ها با دانه ذرت!

روش سئو: پژوهشگران آمریكایی توانستند نیروی ربات های نرم را با استفاده از دانه های ذرت تامین كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، پژوهشگران “دانشگاه كرنل”(Cornell University) آمریكا موفق شدند با استفاده از دانه های ذرت، مكانیسم یك ربات را بسازند و نیروی مورد نیاز آنها را تامین كنند.
دكتر “استیون سرون” (Steven Ceron)، پژوهشگر مهندسی مكانیك دانشگاه كرنل اظهار داشت: پژوهشگران آزمایشگاه ما، به طراحی های چند منظوره ای كه ربات را قادر به انجام وظایف پیچیده می كنند، علاقه دارند. ما در جستجوی روش هایی هستیم كه ربات با استفاده از آنها و با الهام از قالب لایه ای چندسلولی، بتواند ساختارهای بی نظمی را با بدن خود بسازد. برای این كار، به مایع ارزان قیمتی نیاز داشتیم كه میزان استقامت آن قابل تغییر باشد و بعد از به كار رفتن، گسترش یابد. دانه های ذرت، از چنین خصوصیت هایی برخوردار می باشند.
نكته مثبت اینجاست كه دانه های ذرت، به راحتی و با هزینه كم، در دسترس هستند و خصوصیت های فیزیكی موثری دارند. برای مثال، با قدرت بالایی باز می شوند و به ۱۵ برابر اندازه فعلی خود می رسند. می توان از این دانه ها برای ساخت ربات هایی بهره برد كه از نظر زیستی تجزیه پذیر هستند و بعد از تجزیه، چیزی از آنها باقی نمی ماند.
دانه های ذرت همینطور به این دلیل میتوانند بعنوان منبع تغذیه ربات های زیستی تجزیه پذیر استفاده شوند چون كه این ربات ها بعد از تجزیه نباید از خود باتری به جا بگذارند.
نكته منفی این طرح این است كه دانه های ذرت، بعد از باز شدن، قابل تغییر مجدد نیستند و به آسانی در آب حل می شوند.
پژوهشگران دانشگاه كرنل توانستند روش گوناگون گرم كردن دانه ها را با موفقیت نشان دهند. این مكانیسم، كارآیی موثری بر ربات های نرم داشت.
پژوهشگران امیدوارند با استفاده از این فناوری بتوانند در آینده، مكانیسم های رباتیك جدیدتری با كاربردهای بیشتر ابداع كنند.
مقاله این فناوری، در كنفرانس بین المللی ” ICRA” در استرالیا عرضه شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4