ربات سوفیا در حال كار بر روی یك پروژه موسیقی است

به گزارش روش سئو بنابر گزارش ها ربات انسان نمای ˮسوفیاˮ که توسط شرکت ˮهانسون رباتیکˮ توسعه داده شده است به تازگی در حال کار بر روی یک پروژه موسیقی است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، این ربات به تازگی کارهای جالب زیادی انجام داده است برای مثال ماه گذشته این ربات یک اثر هنری را به قیمت ۶۸۸ هزار و ۸۸۸ دلار در چارچوب رمز غیرقابل معاوضه فروخت.
“دیوید هانسون”(David Hanson) مدیر اجرایی شرکت “هانسون رباتیک” اظهار داشت: ما از زندگی کاری سوفیا بعنوان یک هنرمند بسیار هیجان زده هستیم.
این ربات به تازگی بسیار خبرساز شده است. در اوایل سالجاری میلادی، طراحان آن به رویترز گفتند که آنها برای تولید انبوه چنین ربات هایی در طول شیوع بیماری کرونا هم آماده اند.
هانسون اعتقاد دارد راهکارهای رباتیک برای کنترل شیوع بیماری تنها محدود به مراقبت های بهداشتی نمی گردد بلکه ربات ها می توانند به افراد در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی هم کمک کنند.
سوفیا بعد از انجام کار هنری در گفتگو با رویترز اظهار داشت: امیدوارم که افراد کار من را دوست داشته باشند و من و انسان ها بتوانیم در کارهای جدید و هیجان انگیز با هم همکاری نماییم.
هانسون اظهار داشت که سوفیا حالا در حال کار بر روی پروژه موسیقی “سوفیا پاپ”(Sophia Pop) است. این ربات با نوازندگان همکاری خواهد نمود و در ایجاد موسیقی و متن پروژه هم کمک خواهد نمود.
مهارت های حوزه موسیقی سوفیا قبلاً به معرض نمایش گذاشته شده بود. برای مثال در سال ۲۰۱۸ این ربات با جیمی فالون مجری معروف آمریکایی در برنامه “The Tonight Show” یک آهنگ را خواند.
۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” این ربات را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به صورت جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این مورد شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

منبع: