عدم پشتیبانی فیسبوك از نیم میلیارد كاربر هك شده

روش سئو: به دنبال هک شدن بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فیسبوک و انتشار اطلاعات آنها در وب، سخنگوی این شرکت اعلام نمود فیسبوک هیچ برنامه ای برای اطلاع رسانی به این افراد و پشتیبانی از آنان ندارد.

به گزارش روش سئو به نقل از سی جی تی ان، اطلاعات حدود ۵۳۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک که مربوط به پیش از سال ۲۰۱۹ است اخیراً بر روی یک پایگاه داده عمومی انتشار یافته است. اما فیسبوک قصد ندارد برای آگاه کردن افراد هک شده و مقابله با تبعات احتمالی این رویداد اقدام خاصی انجام دهد.
شرکت های فناوری معمولاً در صورت هک شدن و سرقت اطلاعات خصوصی کاربران خود ضمن عذرخواهی از آنها، با ارسال ایمیل از این کاربران می خواهند برای تغییر کلمه عبور اقدام نمایند یا برخی سفارش های امنیتی به این اشخاص ارائه می کنند.
فیس بوک ضمن تأیید تعلق اطلاعات سرقت شده به کاربران خود آنها را مربوط به پیش از سپتامبر سال ۲۰۱۹ دانسته و علت این رویداد را لطمه پذیری یکی از ابزار مورد استفاده در فیسبوک برای همگام سازی داده های مربوط به لیست تماس هر کاربر دانسته است.
این شرکت مدعی است لطمه پذیری مربوطه را برطرف کرده و نمی تواند بطور دقیق مشخص نماید باید چه کاربرانی را از وقوع مشکل مذکور باخبر کند. فیسبوک اذعان کرده اطلاعات هک شده زمینه سرقت اطلاعات حساس دیگری را از کاربران فراهم می آورد، اما حاوی داده های مالی و پزشکی افراد نیست.

منبع: