نمایندگی پی ال سی اشنایدر تهران

روش سئو: كلید هوایی اشنایدر یك نوع از انواع كلیدهای اتوماتیك فشار ضعیف است و كه می توانید آن را از نمایندگی اشنایدر الكتریك تهیه نمایید.

آشنایی با برند اشنایدر الکتریک

برند اشنایدر الکتریک (Schneider Electric) متعلق به یک شرکت فرانسوی است که تولیدکننده تجهیزات الکتریکی و تجهیزات زیرساخت شبکه و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی و برق ساختمان می باشد. نمایندگی اشنایدر در بیش از صد کشور فعال بوده و بیش از ۱۳۵ هزار نفر در آن مشغول به کار می باشند. شرکت اشنایدر الکتریک جزئی از ۵۰۰ شرکت برتر بین‌المللی در جهان بوده و در سال ۲۰۱۹، ۲۷٫۲ میلیارد یورو درآمد داشته است. شرکت اشنایدر هر ساله ۵ درصد از درآمد سالانه اش را در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند.

در کشور فرانسه، اشنایدر الکتریک به عنوان یک شرکت تجهیزات الکتریکی می باشد که دفتر مرکزی آن واقع در شهر روی ملزمون فرانسه است. شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت دارد و جهت افزایش بهره وری و پیش برد اهداف بلند مدت و پایدار، در سرتاسر جهان و در قاره های مختلف کارخانجاتی را تأسیس نموده که محصولات تحت لیسانس و با نظارت شرکت اصلی تولید می کنند و تمامیه این کارخانجات به گروه اشنایدر الکتریک متعلق بوده و تحت لیسانس شرکت اصلی در فرانسه می باشند و محصولات با کیفیت اول جهانی را تولید می کنند.

از محصولات تولیدی برند اشنایدر الکتریک می توان گفت عموماً کنتاکتورها در فرانسه تولید می شوند، هم چنین تولید کنتاکتورهای خازنی و کنتاکتورهای خاص در جمهوری چک می باشد. از دیگر محصولات می توان به انواع کلید اشاره کرد که کلید حرارتی در فرانسه، کلید اتوماتیک در لهستان و کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم در تایلند تولید می شوند. هم چنین رله شانت و آندر ولتاز کلید اتوماتیک در لهستان، کنتاکت کمکی کلید حرارتی در فرانسه، شاسی استارت استوپ و سلکتور سوئیچ های فلزی در فرانسه و نوع باکالیت و چراغ سیگنال در اندونزی، تایمر و کنترل فاز در اندونزی، بیمتال در فرانسه، اینورتر یا کنترل دور موتور و راه انداز نرم موتور در چین، حفاظت جان در هند و اسپانیا و کلید مینیاتوری در ایران تولید می گردند.

 

نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران

در کشور ایران، شرکت اشنایدر الکتریک در سال ۱۳۵۴ به طور رسمی در دفتر تله مکانیک ایران تاسیس شد و سپس کارخانه اشنایدر الکتریک (تله مکانیک ایران) در سال ۱۳۷۹ جهت گسترش فعالیت و افزایش سرمایه گذاری، در شهرستان کرج احداث گردید و به تولید و مونتاژ کلیدهای مینیاتوری تیپ C60N از ۲ تا ۶۳ آمپر پرداخت.

اشنایدر الکتریک در بخش های مختلف صنعت دارای فعالیت می باشد. برای مثال در مراکز اطلاعاتی و شبکه ها، در صنعت انرژی و صنایع زیربنایی، در صنایع مواد غذایی، خودروسازی، بسته بندی، داروئی و تجهیزات الکترونیکی و هم چنین در ساختمان های صنعتی، تجاری و اداری فعالیت دارد.

برای مثال اشنایدر الکتریک در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد  و بهترین سیستم های توزیع الکتریکی و سیستم های اتوماسیون ساختمان را عرضه می کند. راهکارهای بهینه ای که این شرکت ارائه می دهد تمام نیازهای موجود در فروشگاه های بزرگ، ساختمان های تجاری و مسکونی را برآورده می کند. از جمله موارد استفاده و راهکارهای اشنایدر الکتریک در صنعت ساختمان سازی عبارت است از:

–         توزیع انرژی الکتریکی

–         قابلیت اطمینان سیستم و ذخیره انرژی

–         اتوماسیون ساختمان های تجاری، مسکونی و فروشگاه های بزرگ

برند اشنایدر الکتریک در سرتاسر جهان دارای اعتبار زیادی میان مشتریان است و با استفاده از تکنولوژی های جدید و نوآوری در صنعت برق و با برخورداری از مراکز متعدد تحقیق و توسعه همواره شرکتی فعال در دنیا محسوب می گردد. شرکت اشنایدر الکتریک از فعال ترین تولیدکنندگان محصولات صنعت برق در دنیا می باشد و با سابقه ای بی نظیر و کیفیت بالای محصولات خود توانسته است اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب نماید. یکی از شاخه های فعالیت اشنایدر الکتریک فرانسه برق صنعتی می باشد که عمده ترین و پر کاربردترین محصولات آن در این بخش هستند و کلید هوایی یکی از برترین های محصولات اشنایدر الکتریک می باشد.

 

کلید هوایی اشنایدر

کلید هوایی اشنایدر یک نوع از انواع کلیدهای اتوماتیک فشار ضعیف است. دلیل انتخاب نام کلید هوایی برای این دسته از کلیدها آن است که عملیات قطع و وصل را در معرض هوا انجام می دهند و به عبارت دیگر می توان گفت محیط عایقی کلید زنی هوا می باشد. رنج کلید هوایی اشنایدر از ۶۳۰ تا ۶۳۰۰ آمپر بوده و رله های مخصوص داخلی دارند که دارای قابلیت ایجاد تاخیر می باشد.

جهت تهیه کلید هوایی اشنایدر می توانید از نمایندگی اشنایدر الکتریک به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://sanatrooz.com

 

موارد استفاده از کلید هوایی

کلید هوایی یک نوع کلید فشار قوی است که وظیفه قطع و وصل خط و هم چنین حفاظت شبکه را انجام می دهد و در شرایط اتصال کوتاه شبکه تنظیمات افزایش و کاهش بیش از حد ولتاژ و افزایش و کاهش بیش از حد فرکانس و همچنین افزایش حرارت تجهیزات در اثر توان عبوری بیش از حد از آنها را بر عهده دارد.

اجزای اصلی کلید هوایی عبارتند از:

–         دکمه قطع کلید

–         دکمه وصل کلید

–         کنتاکت ‌های اصلی

–         کنتاکت های جرقه زن

–         محفظه های جرقه گیر

–         ترمینال های ورودی و خروجی

–         نشان‌گرهای وضعیت قطع یا وصل کلید

–         لوازم جانبی کلید اتوماتیک

از دیگر موارد استفاده از کلید هوایی می توان به برقراری SELECTIVITY کامل میان کلید های ورودی و خروجی اشاره کرد. SELECTIVITY به معنای تقدم قطع کلید های خروجی نسبت به کلید اصلی ورودی است، به عبارت دیگر بدین معناست که در صورت وقوع خطا در هر یک از فیدرهای خروجی تنها همان کلید خروجی مربوطه قطع می شود، ولی اگر خطا ادامه داشته باشد و با قطع شدن کلید فیدر مربوطه مشکل برطرف نگردد، کلید هوایی ورودی با تأخیر برق کل تابلو را قطع می کند.

اشنایدر الکتریک دو نوع کلید هوایی در مدل های NT و NW را تولید می کند. می توان گفت مدل مستر پکت NT جزئی از انواع کوچکترین کلیدهای هوایی دنیا می باشد که در رنج جریان ۶۳۰ تا ۱۶۰۰ آمپر با قدرت قطع ۴۲، ۵۰ و در مواقع خاصی ۱۳۰ کیلو آمپر تولید می گردد. نوع دیگر کلید های مستر پکت NW هستند که در رنج جریانی ۸۰۰ تا ۶۳۰۰ آمپر با قدرت قطع ۴۲، ۶۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلو آمپر تولید و عرضه می گردند. کلیدهای هوایی بصورت ۳ پل و ۴ پل تولید شده و هم چنین سری فیکس، کشویی، فیکس موتوری، کشویی موتوری نوع دیگر دسته بندی این کلیدها می باشد. این کلیدها دارای حفاظت میکرولجیک بوده که در چهار دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:  آمپرمتر، انرژی متر، توان متر و هارمونیک.

نصب کلید اتوماتیک هوایی اشنایدر

قابل ذکر است که به هنگام نصب کلید اتوماتیک هوایی اشنایدر بایستی یک سری نکات را رعایت کرد که این نکات عبارتند از:

–         باید توجه داشت که همواره درجه حفاظت تابلو با درجه حفاظت كليد هم خواني داشته باشد.

–         كليدهاي قدرت فشار متوسط براساس استاندارد IEC56 یا ساير استانداردهاي معتبر بایستی انتخاب گردند.

–         نکته مهم دیگر آن است که در هنگام بهره برداری، سرویس و تعمیرات، دسترسي به كليد فشار متوسط در تابلو باید به آساني امکان پذیر باشد.

–         حداقل ايمني لازم با استفاده از اينترلاك مناسب بين كليدها براي حفاظت اپراتورها و تأسيسات تأمين شود.

–         نکته مهم دیگر آن است که به هنگام کلید زنی یا وارد کردن کلید به محفظه در تابلوهای کشویی و یا خارج کردن آن، خطری متوجه اپراتور نشود.

محفظۀ کلید فشار متوسط بایستی طوری طراحی گردد که اثرات ناشی از دمای محیط و دمای کار و  اتصال کوتاه در تدوام کار تابلو اختلالی ایجاد نکند.