ایلان ماسك علت انفجار SN11 را فاش كرد

روش سئو: هفته گذشته تازه ترین نمونه موشک استارشیپ موسوم به ˮSN11ˮ شرکت ˮاسپیس ایکسˮ(SpaceX) در هوای مه آلود پرتاب شد، اما فرود آن با انفجار همراه بود حالا ایلان ماسک اظهار کرده که نشت مقدار کمی از متان موجب انفجار این موشک شده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بنابر گزارش ها سرنوشت موشک SN۱۱ نیز همانند موشک قبلی این شرکت موسوم به SN۱۰ بوده است چونکه SN۱۰ نیز به سبب نشت گاز متان منفجر شد.
“SN۱۱” روز ۳۰ مارس بعد از پرتاب در مرکز پرتاب “بوکاچیکا”(Boca Chica) در تگزاس نتوانست فرود خوبی داشته باشد چونکه پس لحظاتی بعد از پرتاب و ارتفاع گرفتن به سرنوشت دیگر موشک های این شرکت مبتلا شد و فرود آن با انفجار همراه بود. کمی پس از این اتفاق، ایلان ماسک در توییتر اعلام نمود که مشکلی در موتور ۲ این موشک وجود داشته است اما حالا او اعلام نمود که علت این انفجار نشت متان بوده است. این نشت موجب آتش گرفتن یکی از موتورها شد. شرکت اسپیس ایکس قبل از این سه موشک دیگر موسوم به “SN۸”، “SN۹” و “SN۱۰” را از مرکز پرتاب “بوکاچیکا”(Boca Chica) در تگزاس پرتاب کرد که نهایتا هیچ کدام از آنها سالم نماندند.
ماسک در توییتر خود نشت متان را سبب آتش گرفتن یکی از سه موتور رپتور که این امر نیز سبب تخریب قسمتی از سیستم اویونیک شد، اعلام نمود.

دوربین های مستقلی که اطراف سکوی پرتاب در مرکز آزمایش اسپیس ایکس در بوکاچیکا، تگزاس نصب شده بودند، توانستند تصاویر این انفجار را ثبت کنند. بعد از انفجار تکه های بزرگ آوار موشک در بین هوای مه آلود از آسمان همانند باران به زمین می بارید.
هفته گذشته “جان اینسپروکر” مهندس اسپیس ایکس که در حال تماشای پرتاب این موشک بود بعد از پرتاب اظهار داشت: SN۱۱ بازنخواهد گشت. منتظر فرود نمانید. در زمان اعلام خبر، SN۱۱ هنوز در آسمان در حال ارتفاع گرفتن بود، لحظاتی بعد منفجر شد.
در کنار به روزرسانی اخبار مربوط به SN۱۱، اخباری نیز در خصوص تأیید اسپیس ایکس برای بسته شدن جاده در روز دوشنبه منتشر گردید و گویا این شرکت در حال آماده کردن SN۱۵ برای پرتاب بعدی است.

منبع: