پس از آسیب به یك نوجوان؛ آغاز تحقیقات اپل درباره آتش سوزی شارژر آیفون

شارژر آیفون یک نوجوان انگلیسی گرفتار آتش سوزی شده و اپل مشغول بررسی این مورد است.

به گزارش روش سئو به نقل از گیزموچاینا، هم اکنون اپل ارزشمندترین برند موبایل در جهان است و محصولات آن گرانقیمت هستند. اما این امر سبب نشده کالاهای این شرکت از اختلالاتی که در دستگاههای الکترونیکی به وجود می آیند، در امان بمانند.
طبق گزارشی جدید «آمی هال» یک نوجوان ۱۷ ساله در بیرمنگام انگلیس هم گرفتار یکی از این اختلالات شده و شارژر آیفون وی روی رختخوابش آتش گرفته است.
این رویداد در ۱۸ مارس اتفاق افتاده است. این نوجوان پیش از خواب آیفون خویش را به شارژر متصل کرد و آنرا روی تختخواب (احتمالاً زیر پتو) قرار داده بود. اما ناگهان با شعله های نارنجی رنگی روی پتویش مواجه گردید. این آتش سوزی به سوختگی سطحی روی گونه نوجوان منجر شده بود.
البته این آتش بدون احتیاج به حضور آتش نشانان و سریع خاموش شد. هال تصاویری از سوختگی و کابل سوخته شارژر در فیسبوک به انتشار گذاشت.
هنوز معلوم نیست دلیل آتش سوزی چه بوده است اما به نوشته نشریه بیرمنگام میل، نوجوان از کابل شارژ اپل و یک آداپتور متعلق به برند دیگر بهره برده است. اما هال این ادعا را رد کرد و در فیسبوک نوشت: شارژر من ارزانقیمت نبود و شارژر اپل بود.
اپل هم اکنون مشغول بررسی دلیل آتش سوزی است و تاکید کرده کاربران آیفون از همخوانی شارژرهایشان با استانداردهای ایمنی اطمینان حاصل کنند. همینطور سفارش کرده کاربران دستگاه هایشان را در اماکن مرطوب یا بدون تهویه شارژ نکنند چونکه این موارد به داغ شدن بیش از اندازه شارژر یا ایجاد جرقه منجر می شود.

منبع: