در سال ۲۰۲۱ ؛ توئیتر از كند شدن رشد تعداد كاربرانش اطلاع داد

توئیتر در یکی از حساب های کاربری رسمی خود از کند شدن روند رشد کاربران این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۱ اطلاع داده است.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، در این حساب کاربری تصریح شده که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ و شیوع کرونا در همین سال باعث شد تا تعداد کاربران توئیتر در سال ۲۰۲۰ بیشتر از مقدار پیشبینی شده رشد کند. اما این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه نخواهد یافت.
بر اساس برآوردهای توئیتر تعداد کاربران روزانه فعال این شرکت با قابلیت درآمدزایی، از ۱۸۷ میلیون نفر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۱۹۲ میلیون نفر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ رسیده است که نشانگر افزایشی ۲۷ درصدی است. اما این روند رشد در سال ۲۰۲۱ و احتمالاً در سالهای پس از آن هم کند خواهد شد.
توئیتر پیشبینی کرده که سال ۲۰۲۱ سال کامل متفاوتی برای این شبکه اجتماعی باشد و در عین حال افزوده که به هر حال این شرکت از تلاش خود برای رشد ۲۰ درصدی تعداد کاربران فعال روزانه در این سال دست نمی کشد. هر چند تحقق این هدف بسیار دشوار خواهد بود و جک دورسی مدیر عامل توئیتر آنرا یک چالش جدی توصیف کرده است.
درآمد توئیتر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ هم بالغ بر ۱.۲۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۲۸ درصد افزایش نشان داده است. در عین حال توئیتر نگران است که آخر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آغاز روند مهار کرونا با تزریق واکسن در سرتاسر جهان باعث کاهش درآمد آن در سال ۲۰۲۱ شود.

منبع: