ایلان ماسك ثروتمندترین فرد جهان شد

روش سئو: با افزایش سهام ˮتسلاˮ، ˮایلان ماسکˮ به اولین فرد ثروتمند جهان تبدیل گشته است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، “ایلان ماسک”(Elon Mask) موسس و مدیرعامل شرکت های اسپیس ایکس و تسلا با داشتن ثروتی به ارزش بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار، به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل گشته است.
ماسک از “جف بزوس”(Jeff Bezos) که از سال ۲۰۱۷ بعنوان ثروتمندترین فرد شناخته می شد، پیشی گرفته است. بزوس هم اکنون، حدود ۱۸۴ میلیارد دلار ثروت دارد. افزایش ثروت ماسک در یک سال گذشته، سریع ترین صعود را به بالای لیست ثروتمندان در طول تاریخ نشان میدهد. این یک چرخش مالی چشم گیر برای این کارآفرین مشهور بشمار می رود.
ماسک سال ۲۰۲۰ را با ثروتی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار شروع کرد و در بین ۵۰ فرد ثروتمند جهان قرار داشت.
قیمت سهام تسلا که طی سال قبل بیش از ۹ برابر افزایش داشته، بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به ثروت او افزوده است. در همین حال، سهام شرکت “آمازون”(Amazon) باتوجه به افزایش قوانین از طرف واشنگتن، همچنان افزایش نداشته است.
ماسک در ماه ژوئیه، از “وارن بافت”(Warren Buffett)، اقتصاددان آمریکایی پیشی گرفت تا به هفتمین فرد ثروتمند تبدیل گردد و در ماه نوامبر با پشت سر گذاشتن “بیل گیتس”(Bill Gates)، به دومین فرد ثروتمند تبدیل شد. او طی ۱۲ ماه گذشته، ثروت بیشتری نسبت به دارایی خالص بیل گیتس با ارزش ۱۳۲ میلیارد دلار به دست آورده است.
سهام تسلا روز پنجشنبه، حدودا هشت درصد رشد داشت. ارزش این شرکت، به بیش از ۷۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: