مشاركت پژوهشگر ایرانی با پنجاه و چهار محقق دنیا در انتشار كتاب درباره پزشكی ضدپیری

به گزارش روش سئو اردبیل كتاب ˮSystemic Delivery Technologies in Anti-Aging Medicine: Methods and Applicationsˮ(تكنولوژی های تحویل سیستمیك در پزشكی ضد پیری: روش ها و كاربردها) با مشاركت حسین رحیمی پژوهشگر اردبیلی و ۵۴ محقق از پنج قاره جهان در انتشارات معتبر Springer Nature منتشر گردید.
حسین رحیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: در این کتاب، روش­ ها و کاربردهای تکنولوژی­های جدید دارو رسانی برای تحویل داروهای ضد پیری از منظر چندین رشته علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در واقع هنوز شکافی بین تحقیقات پایه پیری و توسعه تکنولوژی های مداخله گر وجود دارد و باید پیش از انجام مداخلات ژرونتولوژی (علم پیری شناسی زیستی) بر این موانع غلبه کرد.
به گفته وی از آنجایی که ژرونتولوژی پیری را بعنوان یک فرایند تخریب سیستمیک تعریف می کند، واضح است که نیاز مبرم به تکنولوژی هایی وجود دارد که سلول ها و بافت‎ ها را در یک بدن بالغ کاملا رشد یافته قادر به دستکاری سیستمیک برای مبارزه با پیری کنند.
وی ادامه اداد: در این کتاب مروری بر پیشرفت های شیمی و مهندسی روش های تحویل سیستمیک و آنالیز نقاط قوت و محدودیت های هر یک از آنها عرضه شده است.
رحیمی افزود: این کتاب با مشارکت بیشتر از ۵۰ محقق از ۱۵ کشور دنیا (ایران، آمریکا، استرالیا، آلمان، کانادا، چین، ژاپن، برزیل، ایتالیا، هند، آفریقای جنوبی، اکراین، لهستان، صربستان و عربستان) نگارش و در انتشارات معتبر Springer Nature که جزء انتشارات های تراز اول جهان به حساب می آید انتشار یافته است.
وی خاطرنشان کرد: نگارش بخشی از این کتاب تحت عنوان “Albumin-Based Carriers for Systemic Delivery to Tackle Cancer “، ( حامل های دارویی مبتنی بر پروتئین آلبومین برای تحویل سیستمیک جهت مقابله با سرطان) توسط تیم تحقیقاتی ما تحت نظارت دکتر حامد نصرتی، پروفسور سودابه داوران و دکتر حسین دانافر انجام شده است.

منبع: