راه اندازی فاز نخست شبكه هوشمند مدارس دانا

فاز نخست شبكه هوشمند مدارس دانا با حضور ویدیو كنفرانسی رئیس جمهور راه اندازی شد.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات امروز در مراسم افتتاح فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که به صورت ویدیو کنفرانس از دورترین مدرسه در کنارک سیستان بلوچستان و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: آماده هستیم پروژه اتصال ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه را به شبکه اختصاصی مدارس یا همان شبکه دانا آغاز نماییم.
وی با اعلان اینکه این پروژه با تاکید رئیس جمهور در چهار ماه گذشته و با سرعت شروع به کار کرد، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
ناظمی با اعلان اینکه در این پروژه تولیدکنندگان داخلی در سه شیفت فعالیت نموده اند، اظهار داشت: این شبکه هوشمند همه اپراتورها را پوشش می دهد و بواسطه آن ۹۴ درصد مدارس به شبکه متصل می شود.
وی اضافه کرد: شبکه هوشمند مدارس دانا زیرساختی پایدار می باشد که خدمات و محتوای مناسبی ارائه می کند.
ناظمی با اعلان اینکه چندین پلت فرم در این شبکه هوشمند وجود دارد، اظهار داشت: پلت فرم هایی با عنوان دانا پلاس بعنوان برگزاری کلاس های مجازی، پلت فرم لایو بوک برای اشتراک گذاری کتب درسی به صورت رایگان برای روستاییان در کنار این شبکه افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: همین طور پلتفرمی برای اتصال دانش آموزان به تولیدکنندگان محتوای آموزشی در کنار این شبکه افتتاح می شود. دو پلت فرم برای ارائه کتاب های فوق برنامه به صورت الکترونیکی و رایگان و سامانه ای برای معرفی پلت فرم های مختلف برای دانش آموزان در کنار این شبکه افتتاح می شود.