اقدامات مایكروسافت برای صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش روش سئو شركت مایكروسافت در جهت مقابله با گرمایش زمین و كمك به حفظ محیط زیست اعلام نموده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر از مقدار آب مصرفی را باردیگر جایگزین خواهد نمود.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، پیش از این مایکروسافت اعلام نموده بود که مقدار دی اکسید کربن تولیدی خویش را تا سال ۲۰۳۰ به صفر می رساند و حالا تصریح کرده که به روش های مختلف مقدار آب جایگزین شونده را بیشتر از مقدار آب مصرفی خود خواهد نمود.
حذف سطوح پوشیده از آسفالت در ساختمان ها و مراکز و مؤسسات وابسته به مایکروسافت، کمک به احیای جنگل ها و مراتع در نقاط مختلف، کاهش مصرف آب برای خنک کردن پایگاه های داده و کامپیوتر های سرور، استفاده از منابع آب تجدید پذیر مانند آب باران و آب های بازیافتی همچون روش های مایکروسافت در این حوزه است.
بر اساس محاسبات مایکروسافت، استفاده از چنین روش هایی سبب صرفه جویی سالانه ۱۶ میلیون لیتری در مصرف آب توسط شرکت مایکروسافت خواهد شد. این شرکت با بازیافت آب و استفاده از آب های تصفیه شده به دست آمده از فاضلاب برای خنک سازی محیط های کاری و سرورها و پایگاه های داده خود هم روند صرفه جویی را زیاد می کند.
مایکروسافت همینطور از همکاری با سازمان های غیردولتی در جوامع و ایالت های مختلف آمریکا برای افزایش درک مردم در مورد لزوم صرفه جویی در مصرف آب اطلاع داده است.