تمهیدات دانشگاه هاروارد برای دانشجویانی كه به دانشگاه بازگشته اند

روش سئو: دانشگاه ˮهارواردˮ برای دانشجویانی كه به محوطه دانشگاه وارد شده اند، تمهیداتی اندیشه است.
به گزارش روش سئو به نقل از هاروارد نیوز، شروع سال تحصیلی دانشگاه هاروارد امسال با هر زمان دیگری متفاوت می باشد. چونکه تنها ۲۵ درصد دانشجویان، عموما سال اولی ها، وارد محوطه دانشگاه شده اند.
علاوه بر سال اولی ها، تعدادی محدود از دانشجویان ارشد در خوابگاه دانشگاه زندگی خواهند کرد.
اقداماتی نیز برای محافظت از سلامت جامعه دانشگاهی و همسایگان آن در کمبریج و بوستون انجام شده است.
حتی افرادی که در خوابگاه زندگی می کنند و وارد محوطه دانشگاه شده اند نیز تحصیلات خودرا به صورت مجازی ادامه می دهند.
این در حالیست که قبل از این مقامات دانشگاه “هاروارد” گفته بودند که با بازگشت دانشجویان به محوطه دانشگاه، احتمال دارد تست کرونای برخی از آنها مثبت شود.
“جیانگ تی. نوین”(Giang T. Nguyen) مدیر خدمات بهداشتی دانشگاه هاروارد نیز گفته بود که باتوجه به مقررات ایالتی مربوط به سفر در دوران پاندمی “کووید-۱۹”، به محض ورود دانشجویان به دانشگاه هاروارد، اقدامات ویژه دانشگاه شامل حال آنها می شود.
مقرر است دانشجویان مبتلا به کووید-۱۹ در اتاق های تک نفره با سرویس بهداشتی خصوصی باشند و در این دوران تحت نظر قرار بگیرند.
دانشگاه هاروارد اعلام نمود که از دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند، پرسنل و کارمندانی که به دانشگاه بازگشته اند، سه بار در هفته تست کرونا می گیرد.
از آن دسته از دانشجویانی که در خوابگاه زندگی نمی کنند ولی مجاز به حضور در دانشگاه هستند نیز بطور منظم تست کرونا گرفته می شود.
دانشگاه هاروارد معتقد می باشد باتوجه به تعدد انجام این آزمایشات، می توان قبل از ظهور علایم کرونا، بیماری دانشجویان را شناسایی کرد و اقدامات لازم را انجام داد.
“جیانگ تی. نوین” اظهار کرد، تصمیم ما برای انجام آزمایش های مستمر با بحث های گسترده با دانشمندان، متخصصان بهداشت و پزشکان بیمارستان های وابسته به هاروارد، اتخاذ شده است.
وی ادامه داد، بعضی از آنها، مدلهای ریاضی انتقال کووید-۱۹ در خوابگاه های دانشجویی را توسعه داده اند تا از این مدلها برای ارزیابی چگونگی کنترل بیماری استفاده گردد. آزمایش های مکرر اگر با قرنطینه مناسب همراه باشد، در کاهش شیوع بیماری بسیار موثر است. همین طور استفاد از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست نیز تاثیر آنرا بیشتر می کند.
نوین افزود، علاوه بر غربالگری های گسترده و مکرر برای این عفونت ویروسی، تعداد کلاس های حضوری در دانشگاه نیز خیلی کم خواهد بود.
تمام دوره ها به صورت مجازی است و این بخش بزرگ استراتژی ما در این دوران است.
“آلان گاربر”(Alan Garber) از مسئولان دانشگاه هاروارد اظهار داشت: هزاران ساعت کار برای انجام برنامه ریزی های مربوط به بازگشت دانشجویان به دانشگاه صرف شده است. اما ما می دانیم که جامع ترین و بهترین برنامه ریزی ها نیز خطرات در رابطه با کووید-۱۹ را کاملا از بین نمی برد.
وی ادامه داد، مطمئنا هر کاری که انجام می دهیم، برمبنای تعهد ما برای انجام ماموریت اصلی ما یعنی آموزش و پژوهش است.
گاربر افزود، جامعه دانشگاهی ما این فرصت را دارد که در دوران یک بیماری فراگیر راهی به سمت زندگی امن در دانشگاه ایجاد کند. کار آسانی نخواهد بود و ممکنست در این راه اشتباهاتی داشته باشیم. اما اگر به دستورالعمل های بهداشتی جامعه و ماموریت علمی خود پایبند باشیم، می توانیم با هم موفق شویم.

منبع: