طبق اعلام رگولاتوری؛ یك میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم راه اندازی می شود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق اندازی یك میلیون پورت دسترسی اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر تكنولوژی های VDSL و FTTH تا آخر سال جاری در شهرهای اصفهان و قم اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از رگولاتوری، محمدتقی شفیعی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، در اینباره اظهار داشت: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیشبینی شده و عرضه پهن باند ثابت از جانب برخی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در چارچوب برنامه زمان بندی شده در بعضی استان ها شروع شده است. وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اظهار داشت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی نصب شده است که به صورت پیوسته در حال رصد شاخص ‎های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند. مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه کرد: گزارش های این سنجه های نصب شده از راه سامانه نت‎ سنج ‎پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، بر همین مبنا علاوه بر رگولاتوری، مردم هم می توانند با این سامانه شاخصهای کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند. شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات عرضه شده به مردم اظهار داشت: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از راه بازرسی ‎های حضوری هم انجام می شود. وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی عنوان نمود و اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور که به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف های اپراتورها و رفع آنها موثر بوده است. مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام نمود: از آغاز سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت هم مربوط به حوزه ارتباطی است که هم اکنون ۹۰ درصد این شکایت ها بررسی و به آنها پاسخ داده شده است.

منبع: