آغاز آزمایش خودروی خودران اتوایكس در كالیفرنیا

به گزارش روش سئو شركت ˮاتوایكسˮ موفق شده تا مجوز فعالیت خودروی خودران را برای آزمایش در جاده های كالیفرنیا دریافت كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، یکی از استارتاپ های وابسته به شرکت “علی بابا”(Alibaba) که “اتوایکس”(AutoX) نام دارد، موفق شده تا مجوز آزمایش خودروی خودران خویش را در ایالت کالیفرنیا و در یک ناحیه محدود از شهر سن خوزه این ایالت دریافت کند؛ بدین ترتیب، اتوایکس اجازه خواهد داشت تا خودروی خودران خویش را بدون حضور راننده انسان آزمایش کند.
اتوایکس، سومین شرکتی است که اجازه آزمایش یک خودروی بدون سرنشین را دریافت می کند. پیش از این، شرکت های “ویمو”(Waymo) و “نورو”(Nuro) هم مجوز آزمایش حودروهای خودران خویش را دریافت کرده بودند.
به قول “اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا”(California DMV)، اتوایکس بر خلاف دو شرکت دیگر، تنها به استفاده از یک خودرو محدود شده و اجازه دارد آنرا فقط در یک قسمت مشخص شده از شهر سن خوزه آزمایش کند. وسیله نقلیه این استارتاپ، برای حرکت در آب و هوای نسبتا خوب و بارندگی سبک و همینطور سرعت محدود مورد تایید قرار گرفته است. سرعت خودروی اتوایکس نباید بیشتر از ۴۵ مایل بر ساعت باشد.
اتوایکس از سال ۲۰۱۷ تاکنون، اجازه آزمایش خودرو های خودران خویش را با حضور یک راننده داشته است. ۶۲ شرکت دیگر هم هم اکنون اجازه دارند تا خودرو های خودران خویش را با حضور یک راننده مطمئن، در کالیفرنیا آزمایش نمایند.
شرکت ها برای دریافت مجوز رانندگی بدون سرنشین، باید ثابت کنند که وسیله نقلیه آنها قابلیت رانندگی بدون حضور راننده را دارد و استانداردهای مربوط به ایمنی وسایل نقلیه را رعایت می کند.
باآنکه روبوتاکسی های اتوایکس هم اکنون در چین فعالیت می نمایند اما این مجوز، به اتوایکس امکان خواهد داد تا فعالیتهای خویش را در آمریکا هم تقویت کند.