همكاری ناسا و ویرجین گلكتیك در پروازهای تجاری

روش سئو: ناسا و شركت ˮویرجین گلكتیكˮ قصد دارند طی یك پروژه مشترك، وسایل نقلیه پرسرعتی را برای پروازهای تجاری عرضه كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت “ویرجین گلکتیک” (Virgin Galactic) می خواهد با همکاری ناسا، وسیله نقلیه پرسرعتی برای مصارف تجاری ابداع کند. ناسا طی همکاری خود با شرکت “لاکهید مارتین” (Lockheed Martin) نیز برای ارائه ابداع هواپیمای آزمایشی پرسرعت تلاش نموده اما هدف از همکاری با ویرجین گلکتیک این است تا راهی باثبات برای به کار گرفتن فناوری های پرسرعت در پروازهای تجاری عرضه نماید.
ویرجین گلکتیک باور دارد که می تواند سرآغاز چنین پروژه ای باشد برای اینکه تابحال کوشش های بسیاری برای ابداع، مهندسی و آزمایش وسایل نقلیه خود داشته است که از میان آنها می توان به “وایت نایت تو” (WhiteKnightTwo) و “اسپیس شیپ تو” (SpaceShipTwo) اشاره نمود.
این شرکت در پروژه جدید خود، به ابداع هواپیماهایی خواهد پرداخت که سرعت بسیار بالایی دارند. ویرجین گلکتیک امیدوار است که بتواند این هواپیماها را به صورت عمومی در آمریکا استفاده کند؛ در نتیجه از مهندسان ناسا برای آزمایش و بررسی هواپیماها کمک خواسته است.
بگفته ویرجین گلکتیک، هواپیماهای این شرکت که توسعه آنها با همکاری ناسا صورت می گیرد، بسیار پرسرعت هستند و برای پرواز در سراسر آمریکا به کار خواهند رفت. هدف از این پروژه، ارائه یک پرواز باکیفیت و همین طور به حداقل رساندن لطمه به محیط زیست است.
برمبنای گفته هایی این کمپانی، هواپیماهای سرعت بالایی که زیرمجموعه ویرجین گلکتیک به همکاری ناسا توسعه داده می شوند، برای پروازهای نقطه به نقطه در آمریکا استفاده خواهد شد و هدف آن نیز تجربه با کیفیت مشتری ها و همین طور وارد کردن حداقل لطمه به محیط زیست است.

منبع: