ثبت ركوردی جدید برای قرار گرفتن یك خودرو در ارتفاع

روش سئو: یگ گروه كه ماموریت داشتند چهار رادیو را در نزدیكی بلندترین قله آتشفشانی دنیا نصب كنند، با كامیون های كوچك مرسدس بنز موفق شدند ركورد قرارگیری یك وسیله نقلیه چهارچرخ در بلندترین ارتفاع را بهبود ببخشند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، كامیون های كوچك شركت مرسدس بنز موسوم به “Unimog” یا سری U با مدل “U 5023” موفق به ثبت ركورد جدیدی در قرارگیری یك وسیله نقلیه چهارچرخ در ارتفاع شدند و به ارتفاع ۶۶۹۴ متر از سطح دریا رسیدند.
ماموریت این بود كه چهار رادیوی اضطراری را در كمپ ها و استراحتگاه های مرتفع حوالی “اوخوز دل سالادو” در شیلی كه بلندترین آتشفشان فعال روی زمین با قله ۶۸۹۳ متری است، نصب شود.
كامیون های كوچكی كه در این ماموریت به كار گرفته شدند یك جفت “Unimog” بودند كه بطور ویژه با لاستیك های مخصوص آفرود و دیگر تجهیزات آماده شده بودند.

این كامیون ها بمنظور كنترل شرایط در زمین های كوهستانی و پیمایش بدون مشكل سطوح شیب دار بدون افتادن، مجهز به سیستمی بودند كه به آنها اجازه می داد وزن خودرا به سمت جلو و عقب هدایت كنند تا مركز ثقل آنها تغییر كند.
“ماتیاس جش” سرپرست گروه اعزامی در طول این ماموریت موفق شد ركورد قبلی خودرا كه در سال ۲۰۱۴ با یك مرسدس “زتروس” به دست آورده بود، بشكند.

البته بالا رفتن تا این ارتفاع برای نصب رادیوها ضروری نبود، چونكه آنها در ارتفاع ۶۱۰۰ متری نصب شدند، اما ماتیاس تصمیم به كمی بالاتر رفتن و تاریخ سازی گرفت.
وی می گوید: صادقانه بگویم، ما تحت تأثیر این قرار گرفتیم كه موتور بنزینی ۴ سیلندر این كامیون سازگار با استاندارد یورو ۶ قادر به نفس كشیدن در آن ارتفاع بود. در صورتیكه ما در نصف این ارتفاع به سختی نفس می كشیم.

منبع: