در یكی از شهرهای چین هوش مصنوعی، شهروندانی كه با لباس خانه بیرون می روند را شناسایی می كند!

به گزارش روش سئو مقامات یكی از شهرهای چین، فناوری تشخیص چهره را برای شناسایی شهروندانی كه با لباس خانه بیرون می روند، به كار گرفتند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، شاید بعضی از افراد عادت داشته باشند كه با لباس راحت خانه، خارج شوند و خریدهای روزانه را انجام بدهند اما این كار از نظر مقامات شهر سوژو در چین، یك رفتار بی ادبانه به حساب می آید. مقامات این شهر برای خجالت زده كردن شهروندانی كه عادت دارند با لباس خانه خارج شوند، تصویر برخی از آنها را در حساب “وی چت” (WeChat) مدیریت شهری منتشر نمودند اما روز بعد پست حذف شد.
تصاویر این شهروندان، با كمك دوربین های مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی ثبت شده اند كه می توانند چهره افراد را تشخیص دهند و نام آنها را هم شناسایی كنند. میلیون ها دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره، در سرتاسر چین وجود دارند و تخمین زده می شود كه بیشتر از ۶۰۰ میلیون دوربین دیگر هم تا آخر سال جاری در این كشور به كار گرفته شوند.
در گزارش پستی كه پاك شد، آمده بود: رفتارهای بی ادبانه، رفتارهایی هستند كه در قالب اخلاقی مورد نظر یك جامعه قرار نمی گیرند. شاید بعضی از افراد، این رفتارهای را مشكلات بزرگی به حساب نیاورند اما باور دیگران این است كه مكان های عمومی، واقعا عمومی هستند و باید در آنها به درستی رفتار شود.

در این پست، افراد مورد نظر به خاطر رفتارهایی مانند پوشیدن لباس راحت خانه و یا دراز كشیدن در مكان های عمومی مورد سرزنش قرار گرفتند.
“ویلیام نی” (William Nee)، یك تحلیل گر سازمان عفو بین الملل اظهار داشت: فناوری تشخیص چهره فقط باید برای اهداف قانونی مورد استفاده قرار بگیرد. سرزنش مردم به خاطر پوشیدن لباس راحت، یك هدف قانونی نیست بلكه نوعی سوءاستفاده از فناوری به حساب می آید.
وی ادامه داد: باآنكه امكان دارد این ماجرا فقط یك داستان جالب به نظر برسد اما در واقع می تواند جدی ترین خطرات مربوط به حقوق بشر را به همراه داشته باشد كه به واسطه گسترش فناوری ایجاد می شوند. زمان آن رسیده كه از خود بپرسیم آیا می خواهیم در جامعه ای زندگی نماییم كه هر گوشه از آن، به فناوری قدرتمند نظارت مجهز است.