كشف كوسه هایی كه در دریا راه می روند!

به گزارش روش سئو پژوهشگران استرالیایی طی یك بررسی در آب های اندونزی توانستند كوسه های جدیدی را كشف كنند كه حركت عجیب آنها به راه رفتن شباهت دارد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دانشمندان چهار كوسه جدید كشف كره اند كه به شكل شگفت آوری در آب حركت می كنند. آنها در بررسی های خود مشاهده نمودند كه این موجودات دریایی، با استفاده از باله های خود در بستر دریا حركت می كنند و حركتی را به نمایش می گذارند كه به ندرت در كوسه ها دیده می شود. همین شیوه حركت كه به راه رفتن شبیه است، یك مزیت مهم برای این موجودات به حساب می آید چونكه به آنها كمك می نماید تا از چشم موجوداتی كه قصد شكار آنها را دارند، پنهان شوند.
این كوسه های جدید، در آب های گرمسیری بین اندونزی و استرالیا كشف شده اند. دانشمندان هنگام كار كردن روی یك پژوهش ۱۲ ساله، این موجودات دریایی عجیب را شناسایی نمودند.
دكتر “كریستین دادجئون”(Christine Dudgeon)، پژوهشگر “دانشگاه كوئینزلند” (UQ) استرالیا اظهار داشت: این كوسه ها كمتر از یك متر طول دارند و تهدیدی برای انسان به شمار نمی روند. توانایی این موجودات برای مقاومت در محیط های كم اكسیژن و حركت كردن با كمك باله ها، به آنها كمك می نماید كه طعمه شكارچیان نشوند.

نكته جالب این است كه هیچ كدام از كوسه ها، ارتباط نزدیكی با این كوسه های جدید و شباهتی با نوع حركت آنها ندارند. پژوهشگران باور دارند كه این كوسه های جدید، مدت ها قبل از همتایان خود جدا شده و به گونه های جدیدی تبدیل گشته اند.
دادجئون اضافه كرد: داده ها نشان می دهند كه این كوسه های جدید، بعد از جدا شدن از گروه اصلی خود تكامل یافته اند و به گونه مستقلی در نواحی جدید تبدیل گشته اند.
این پژوهش، در مجله “Marine and Freshwater Research” به چاپ رسیده است.