ساخت قاب گوشی ضدباكتری با فناوری چاپ ۳بعدی

به گزارش روش سئو محققان موفق به ساخت ماده جدید ضد باكتریایی شدند كه می تواند برای ساخت قاب گوشیهای هوشمند استفاده گردد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان انگلیسی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی قطعاتی ساختند كه می تواند باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك ها از قبیل “استافیلوكوك اورئوس(طلایی) مقاوم به متی سیلین” را نابود كند.
ماده به كار گرفته شده در این قطعات می تواند موارد استفاده گوناگونی داشته باشد. بعنوان مثال می توان در بیمارستان ها، دستگیره های در، اسباب بازی های كودكان و محصولاتی دیگر از این ماده بهره برد.
به این ترتیب با استفاده از این ماده می توان از شیوع بیماری های جدی در خانه جلوگیری كرد و به نجات جان بیماران صدمه پذیر كمك كرد.

“كاندیس مایوسكی”(Candice Majewski) مهندس مكانیك دانشگاه “شفیلد”(Sheffield) اظهار كرد، مدیریت گسترش باكتری های مضر، عفونی و مقاوم یك اخطار و نگرانی در سطح جهانی است.
به همین دلیل تولید و معرفی محافظ های ضد باكتری برای محصولات گوناگون می تواند یك روش اساسی برای فرایند مبارزه با این باكتری ها باشد.
در این راستا محققان دانشگاه “شفیلد” تكنیكی توسعه دادند كه چاپ سه بعدی را با یك تركیب ضدباكتریایی مبتنی بر نقره تركیب می كند.
اكثر محصولات چاپ سه بعدی كه هم اكنون ساخته می شوند، عملكرد اضافی ندارند ولی این ماده چاپ سه بعدی جدید فراتر از یك قطعه چاپ سه بعدی است.
نتایج كار تحقیقاتی آنها نشان داد كه می توان مواد شیمیایی را با موفقیت در مواد چاپ سه بعدی به كار برد. بدون اینكه در تولید یا قدرت آنها تأثیر منفی ایجاد شود.
قطعات چاپ سه بعدی ساخته شده توسط این محققان هیچ اثر سمی روی سلول های انسان ندارد و آزمایشها روی سلول های انسانی كه در آزمایشگاه انجام شد، نشان داد كه این مواد هیچ اثری سمی ندارند.

محققان پروژه برنامه ریزی كرده اند كه آزمایشات بیشتری را در زمینه طیف گسترده تری از محصولات انجام دهند.
این محققان قطعات چاپ سه بعدی ساخته شده را در محیط های گوناگونی آزمایش كردند تا دریابند بهترین عملكرد این ماده در كجاست. بعنوان مثال یكی از موارد آزمایشی این ماده در مایعی حاوی مواد مغذی بود كه نشان داد كه عملكرد این ماده در این محیط ضعیف می شود.
نتایج این پژوهش در مجله “Scientific Reports” منتشر شد.