دانشگاه واترلوی كانادا اعلام كرد ایجاد بورس تحصیلات تكمیلی به نام مرضیه فروتن از جانباختگان هواپیمای اوكراینی

به گزارش روش سئو دانشكده محیط زیست دانشگاه واترلوی كانادا به تازگی اعلام نموده است با اجازه خانواده ˮمرضیه فروتنˮ و به منظور ادای احترام و گرامیداشت این دانشجوی درخشان و نخبه یك بورس تحصیلات تكمیلی این دانشگاه را به نام او نامگذاری كرده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دانشگاه “واترلو”ی كانادا چندی قبل، بعد از اتفاق تلخ سقوط هواپیمای اوكراینی در اطلاعیه ای رسمی مرگ دو دانشجوی ایرانی (“مرضیه(ماری) فروتن” دانشجوی دكتری جغرافیا و “منصور اصفهانی” دانشجوی دكتری مهندسی عمران) كه در این دانشگاه مشغول تحصیل بودند را تسلیت گفت و حال هم یك بورس تحصیلات تكمیلی دانشگاه خویش را به نام “مرضیه فروتن” گذاشته است.
هدف “مرضیه فروتن” این بود كه با پژوهش ها و تحقیقات خود كمك نماید تا تمام افراد از آب پاكیزه و فاقد هرگونه آلودگی استفاده كنند. وی عضو پروژه “Global Water Futures “بود كه طی آن تمام موارد آلوده كننده منابع آب كانادا را شناسایی و با آن مبارزه می كردند.
به قول دوستانش، “مرضیه” یك دانشمند درخشان بود كه عزم جدی در حل این مشكل را داشت و اغلب اوقات وقت خویش را در حوالی دریاچه های جنوبی آنتاریو می گذارند و در آنجا از سنسورهای مختلف برای اندازه گیری آلودگی آب و نظارت بر دما، ساختار حرارتی، پوشش یخ و كیفیت آب دریاچه ها استفاده می كرد.
“مرضیه فروتن” مدرك كارشناسی خویش را در رشته مهندسی علوم خاك و كارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی از دانشگاه شیراز دریافت كرد و سپس موفق به دریافت مدرك كارشناسی ارشد خود در رشته جغرافیا از دانشگاه كلگری كانادا شد. پیش از این حادثه هم وی دانشجوی مقطع دكترای رشته جغرافیای دانشگاه واترلو بود.