اقدام شركت كره ای با بهره گیری از هوش مصنوعی؛ دستیار صوتی جدید خودرو در راهست

به گزارش روش سئو شركت ال جی با همكاری با یك شركت توسعه هوش مصنوعی معروف به ˮCerenceˮ می خواهد دستیار صوتی هوشمند مخصوص خودرو ایجاد كند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نمایشگاه CES 2020 شاهد رونمایی از نخستین دستیار هوش مصنوعی مخصوص خودروی شركت هوندا بود كه با همكاری آئودی و هوآوی با تمركز بر فناوری خودرو های متصل ساخته شده بود.
اكنون شركت ال جی نقش خویش را در دنیای خودرو گسترش می دهد و با یك شركت توسعه نرم افزار و هوش مصنوعی خودرو به نام “Cerence” برای ایجاد یك بستر خودروی متصل همكاری می كند.
شركت “Cerence” اخیرا یك سیستم دستیار صوتی معروف به “Cerence ARK” جهت استفاده در خودرو بوجود آورده است. ال جی هم این دستیار صوتی را بعنوان بخشی از نرم افزار “webOS Auto” خود در سیستم های سرگرمی خود ادغام خواهد نمود.
برنامه “webOS Auto” ال جی نرم افزاری مبتنی بر لینوكس است و دارای خصوصیت های بستر خودرو های متصل مانند توانایی جمع آوری داده های وسیله نقلیه و سابقه پیمایش و بارگذاری آن در فضای ابری است كه با افزودن فناوری دستیار صوتی، كاربران قادر خواهند بود عملكرد صوتی، ناوبری و رسانه ای را با صدای خود مشابه با برنامه “Apple CarPlay” یا “Google Android Auto” كنترل كنند.
مشاركت ال جی و “Cerence” با هدف ایجاد یك سیستم نرم افزاری از پیش بسته بندی شده(pre-packaged) انجام می شود تا در دسترس سایر تولید كنندگان قرار گیرد، ازاین رو خودروسازان می توانند این دستیار صوتی را در خودرو های خود بگنجانند.
طبق گزارش “ZDNet” این همكاری در سانتا كلارای كالیفرنیا به سرانجام خواهد رسید و عملیات اجرایی آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.
دستیار مجازی هوشمند یا دستیار شخصی هوشمند یك عامل نرم افزاری است كه خدمات و سرویس ها را بر مبنای دستورها یا سوالات برای فرد عرضه می دهد. گاهی اوقات از واژه “بات مكالمه”(chatbot) برای دستیار مجازی استفاده می شود. برخی از دستیارهای مجازی، توانایی تفسیر گفتار انسانی و پاسخ دادن از راه صداهای تركیبی را دارند. كاربران می توانند از آن سؤال بپرسند، دستگاه های خودكار را كنترل كنند، رسانه ها را از راه صدا پخش كنند و كارهای ابتدایی مثل ایمیل، فهرست كارها و تقویم را با دستورهای كلامی مدیریت كنند.