در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ ارائه می شود شارژ بی سیم تلفن همراه با كمك امواج رادیویی

به گزارش روش سئو یك استارتاپ آمریكایی، روشی كم هزینه برای شارژ بی سیم تلفن همراه عرضه كرده كه در آن از امواج رادیویی استفاده می شود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، یك استارتاپ آمریكایی می خواهد روشی ساده، كم هزینه و كارآمد برای شارژ تلفن های همراه عرضه نماید. این استارتاپ معروف به “گورو”(Guru) كه از دل “موسسه فناوری كالیفرنیا”(CalTech) سر برآورده، نوعی سیستم شارژ بی سیم ابداع كرده است كه الكتریسیته را با كمك امواج رادیویی فركانس بالا انتقال می دهد.
“گورو” در نظر دارد تا در نمایشگاه ۲۰۲۰ از سه نمونه نخست محصولات خود رونمایی كند و به گسترش همكاری خود با سازندگان تجهیزات الكترونیكی بپردازد. سه نمونه محصولی كه برای نمایشگاه آماده شده اند، یك سیستم شارژ رومیزی را شامل می شوند كه می تواند هر نوع گجتی را به صورت بی سیم شارژ كند، یك نمونه در اندازه كاشی كه دامنه گسترده ای دارد و یك ربات چرخشی كه برای حركت كردن در اطراف یك فضای بزرگ و شارژ كردن گجت های كوچك است.
“فلوریان بون”(Florian Bohn)، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ گورو اظهار داشت: ایده انتقال نیروی الكتریسیته به مسافت های دور، ایده جدیدی نیست. “نیكولا تسلا”(Nikola Tesla)، مخترع آمریكایی هم یك شركت تجهیزات تلفن همراه معروف به “آكسیوم سمیكونداكتور”(Axiom Semiconductor) را بنیان گذاشت و با موسسه فناوری كالیفرنیا هم همكاری كرد تا نیروی خورشیدی را تحت كنترل درآورد و آنرا با استفاده از ریزموج ها به زمین انتقال دهد.
وی ادامه داد: تفاوت ما با تسلا در این است كه از فناوری بسیار پیشرفته ای استفاده می نماییم كه امكان انتقال نیرو را به صورت كنترل شده، ایمن و كارآمد برای ما فراهم می آورد.
نكته ای كه بون مطرح نمود، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. انتقال بی سیم نیرو در جایگاه یك مفهوم، بیشتر از یك قرن قدمت دارد و دانشمندان كارآیی آنرا با آزمایش هایی كه طی این سالها انجام شده ثابت كرده اند.
استارتاپ های بسیاری برای این كه به این ایده، جامه عمل بپوشانند، كوشیده و شكست خورده اند. از میان این استارتاپ ها می توان به استارتاپ “یوبیم”(uBeam) اشاره نمود كه تلاش داشته از امواج مافوق صوت برای انتقال بی سیم نیرو استفاده نماید. “اپل” هم به تازگی حق ثبت اختراعی را برای این فناوری به دست آورد و خیلی از استارتاپ ها هم در نمایشگاه CES سال های گذشته، محصولاتی را عرضه دادند كه گویای تلاش آنها در زمینه تحقق بخشیدن به این فناوری است.