به دلایلی امنیتی و روانی؛ برنامه هایی كه باید در سال ۲۰۲۰ از روی گوشی پاك كنید

به گزارش روش سئو گوشیهای هوشمند به دلیل قابلیت نصب انبوهی از اپلیكیشن ها در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده اند، اما بعضی از آنها می توانند بلای جان كاربران شوند.

به گزارش روش سئو به نقل از فست كمپانی، كاربران گوشیهای هوشمند هر روز بارها و بارها اپلیكیشن های مختلفی را كنترل می كنند و ساعت ها از آنها استفاده می نمایند ولی بنظر می رسد حذف بعضی از این اپلیكیشن ها كیفیت زندگی شخصی و حرفه ای را ارتقا دهد.
در مجموع می توان اپلیكیشن هایی كه بهتر است در سال ۲۰۲۰ از روی گوشیتان پاك كنید را به چند دسته تقسیم كرد:
الف: اپلیكیشن هایی كه افسرده تان می كنند: مهم ترین اپلیكیشن هایی كه باید از روی گوشیتان پاك كنید، آنهایی هستند كه شما را افسرده و دلگیر می كنند. بخش عمده این اپلیكیشن ها مربوط به شبكه های اجتماعی هستند كه مرتب با نمایش تصاویر شیك و غیرواقعی از افراد و جلوه سازی غیرواقعی از سفرها و روابط عاشقانه افراد به شما احساس عقب ماندگی كاذب می دهند. تحقیقات علمی نشان میدهد اپلیكیشن های شبكه های اجتماعی حس عقب افتادگی، تنهایی و یاس را در افراد ایجاد می كنند و بر روی سلامت، زندگی زناشویی، وضعیت شغلی و غیره افراد تأثیر منفی می گذرند. در این وضعیت شما تصور می كنید اوضاع زندگیتان از همه بدتر است و از همین رو اگر جسارت و اراده قوی دارید، بهتر است با فیسبوك، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره خداحافظی كنید.
ب: اپلیكیشن هایی كه حریم شخصی شما را نقض می كنند: حریم شخصی در فضای مجازی یكی از نگران كننده ترین موضوعاتی بوده كه كاربران در سال ۲۰۱۹ با آن مواجه بوده اند. با عنایت به افزایش آگاهی عمومی و مجازات های اعمال شده ضد شركت های متخلف، این مساله امروزه از گذشته جدی تر گرفته می شود، اما هنوز هم برخی اپلیكیشن های مشهور تلفن همراه نسبت به حفظ حریم شخصی بی توجه هستند و پس بهتر است كاربران آنها را حذف نمایند. همچون شناخته شده ترین اپلیكیشن های این چنینی می توان به مسنجر یا پیام رسان فیسبوك و نسخه موبایلی مرورگر كروم (كه اطلاعات زیادی را در مورد كاربران جمع آوری می كند) اشاره نمود. بیشتر بازی های موبایلی نیز دراین زمینه عملكرد مناسبی ندارند.
ج: اپلیكیشن های ظاهراً رایگان: اگر از استفاده از برنامه های رایگان بر روی گوشی لذت می برید، باید توجه داشته باشید كه بعضی از این برنامه ها مجبورتان می كنند كه به شیوه یا شیوه هایی دست به جیب شوید و پول خرج كنید. بیشتر برنامه های موبایلی اصلاً رایگان نیستند و یا با سرقت داده های شخصی شما درآمد كسب می كنند و یا خدمات پرداخت درون برنامه ای به مشتری تحمیل می كنند. برنامه های سارق داده معمولاً بعدها آگهی های در رابطه با علایق و نیازهای شما را نمایش می دهند و گاهی نیز این اطلاعات را به اشخاص و شركت های ثالث می فروشند. بعضی از این برنامه ها كه برای تغییر چهره یا مقایسه چهره شما با افراد مشهور و غیره به كار می روند نیز در عمل به منظور ارتقای عملكرد الگوریتم های هوش مصنوعی شركت های ثالث مورد استفاده قرار می گیرند. وی پی ان های رایگان، برخی برنامه های مذهبی، فیس اپ و غیره همچون این برنامه ها هستند.
د: برنامه هایی كه مجبورتان می كنند، پول خرج كنید: برخی برنامه ها بطور رسمی و علنی شما را مجبور به صرف هزینه و پول می كنند. عادت كردن به استفاده از این برنامه ها بسیار خطرناكست. نمونه های بین المللی این برنامه ها آمازون، ای بی و برنامه والمارت (مربوط به فروشگاه زنجیره ای به همین نام) هستند. در ایران هم نمونه های مشابه برنامه های مذكور برای خرید وجود دارد. برخی بازی ها هم پس از اجرای رایگان چند مرحله، شما را هیجان زده كرده و سپس پولی می شوند و افراد معمولاً در این شرایط برای ممكن كردن اجرای سایر مراحل به سرعت دست به جیب شده و پول خرج می كنند. همچون این بازی ها می توان به نسخه های مختلف بازی هری پات، ویزاردز یونایت، فورت نایت، كندی كراش، جلی سگا، پوكمون گو، ماورل كانتست و غیره اشاره نمود.
ه: برنامه هایی كه مجبورتان می كنند ۲۴ ساعته كار كنید: برخی برنامه ها موجب می شوند محل زندگی شخصی شما نیز به دفتر كارتان مبدل شود و آسایش روحی و جسمی را از افراد می گیرند. همچون این برنامه ها می توان به اسلك، آفیس، گوگل داكس، گوگل شیتس، ایر تیبل، ترلو و اسكایپ اشاره نمود. بااینكه این برنامه ها به افزایش بهره وری كمك می كنند، اما بهتر است آنها را بر روی یك گوشی جدا كه تنها در محیط كار مورد استفاده است، نصب كنید و در خانه به آنها دسترسی نداشته باشید.