راه اندازی ناوگان خودران فولكس واگن در قطر

به گزارش روش سئو شركت فولكس واگن ناوگانی از خودرو های خودران را تا سال ۲۰۲۲ در شهر دوحه قطر راه اندازی خواهد نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت خودروسازی “فولكس واگن”(Volkswagen) و دولت قطر با یكدیگر توافق كرده اند تا یك سیستم حمل و نقل عمومی از خودرو ها و اتوبوس های خودران را تا سال ۲۰۲۲ برای شهر دوحه، پایتخت قطر آماده كنند.
این توافق كه بین گروه فولكس واگن و “سازمان سرمایه گذاری قطر”(QIA) صورت گرفته، پروژه بسیار پرهزینه ای خواهد بود كه با مشاركت چهار برند زیرمجموعه فولكس واگن همچون شركت “وسایل نقلیه تجاری فولكس واگن”(VWCV)، “اسكانیا” (Scania)، شركت تاكسی اینترنتی “مویا”(MOIA) و “شركت تابع حمل و نقل هوشمند آئودی”(AID) به اجرا درمی آید.
هدف از توسعه این سیستم كامل حمل و نقل كه اتوبوس ها و شاتل های الكتریكی خودران، چارچوب های قانونی، زیرساخت های شهری و نرم افزارهای درخواست خودرو را در بر می گیرد، عرضه یك سرویس تجاری است. وسایل نقلیه خودران مقرر است در ادامه این طرح، به سیستم حمل و نقل شهری اضافه شوند.
“منصور المحمود”(Mansoor Al Mahmoud)، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری قطر در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما برای پیشرفت شهرمان، به موج جدیدی از نوآوری نیاز داریم. فناوری های حمل و نقل مبتنی بر هوش مصنوعی كه آلاینده ای را منتشر نمی كنند، به پیشرفت حمل و نقل شهری كمك می كنند، ازدحام را كم می كنند و تأثیر زیادی بر صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.
این ناوگان خودران مقرر است ۳۵ خودروی شركت فولكس واگن معروف به “آی دی. باز”(ID. Buzz) را شامل شود. آی دی. باز، از واحد وسایل نقلیه عمومی فولكس واگن است كه می توانند چهار مسافر را به صورت همزمان جا به جا كنند. ۱۰ اتوبوس اسكانیا هم در این ناوگان فعالیت خواهند كرد. فعالیت ناوگان رباتیك فولكس واگن، در محدوده حفاظت شده شهر دوحه صورت خواهد گرفت.
آزمایش های اختصاصی شاتل ها و اتوبوس های خودران مقرر است در سال ۲۰۲۰ آغاز شود اما آزمایش های دیگر، از اوایل سال ۲۰۲۱ صورت می گیرند. فولكس واگن و سازمان سرمایه گذاری قطر اعلام نموده اند كه این پروژه، تا آخر سال ۲۰۲۲ به بهره برداری خواهد رسید.