تولید سیبی كه تا یك سال تازه می ماند

روش سئو: پژوهشگران آمریكایی موفق به تولید یك نوع سیب قرمز و پیوندی شدند كه می تواند تا یك سال تازه بماند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان دانشگاه ایالتی “واشنگتن” با بیشتر از دو دهه تلاش موفق به تولید یك نوع سیب شدند كه خاصیت منحصر به فردی دارد.
این سیب “Cosmic Crunch” نام گرفته و از شروع هفته جاری به صورت رسمی در آمریكا به فروش می رسد.
دوستداران میوه، با مصرف این سیب یك حس فوق العاده را تجربه خواهند كرد برای اینكه این سیب بسیار شفاف و آبدار است و تا ۱۲ ماه یا یك سال عمر دارد و اگر در شرایط درست محافظت گردد تا این مدت تازه می ماند.
این محصول نتیجه یك تحقیق است كه از سال ۱۹۹۷ شروع شده و طی آن روی یك میوه پیوندی كار شده كه مبتنی بر یك نوع سیب به نام ” هانی كریسپ”(Honeycrisp) است.
هم اكنون “Cosmic Crunch” ثبت اختراع شده و گفته شده كه یك سیب آبدار و بزرگ بوده و بافت محكمی دارد.
همین طور سطح قند و اسیدیته آن هم بطور طبیعی بالاست. بدین سان یك سیب شیرین است.

تیم تحقیقاتی پروژه گفته اند كه در صورت مصرف این سیب در شیرینی ها، می توان از قند كمتری در شیرینی بهره برد برای اینكه این سیب خود به اندازه كافی شیرین است.
مقاومت این سیب در مقابل تغییر رنگ بالاست و اگر در یخچال نگهداری شود، شش ماه یا بیشتر دوام خواهد داشت. این در حالیست كه عمر سیب در شرایط كنترل شده ۱۲ ماه به طول می انجامد.
اگر سیب در كابینت و یا دمای اتاق نگه داشته شود هم تا چند هفته تازه می ماند.

بگفته پژوهشگران دلیل این دوام هم این است كه سیب “Cosmic Crunch” هیچ كدام از اختلالات انبار شدن كه سیب های عادی دارند همچون “قهوه ای شدن داخل سیب”، “آسیب های ناشی از سرما”، “چین و چروك شدن بافت سیب” و یا “حساسیت به دی اكسید كربن و اكسیژن كم” ندارد.
گفتنی است در ظاهر این سیب لكه های سفید رنگ هم به چشم می خورد.
تولید این سیب با دوام نتیجه ۲۰ سال تحقیق پژوهشگران است.

منبع: