هایابوسا ۲ به زمین برمی گردد

روش سئو: فضاپیمای ژاپنی ˮهایابوسا ۲(Hayabusa2) با نمونه هایی از سیارك ریوگو به زمین بازمی گردد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، این فضاپیما در یك سال و نیم گذشته بعنوان همراهی، برای سیارك ریوگو بوده است.
“هایابوسا ۲” به اندازه كافی به ریوگو نزدیك بود تا گلوله هایی را به سطح این سیارك شلیك كند و یا حتی بمب هایی را در آنجا منفجر كند تا بتواند نمونه هایی از سیارك ریوگو جمع آوری كند و به خانه بازگرداند.
حال این فضاپیما و نمونه های جمع آوری شده توسط آن راهی بازگشت به زمین شده اند.
“هایابوسا ۲” امروز ساعت ۱۰: ۰۵ به وقت ژاپن سیارك را به مقصد زمین ترك كرد و هنگامی كه در حال دور شدن از ریوگو بود، عكسهایی از آنرا ثبت نمود و مقرر است تا پنج روز دیگر هم به روند عكاسی از ریوگو ادامه دهد.
بنا بر اعلام “آژانس پژوهش های هوافضای ژاپن”(جاكسا) این فضاپیما به آرامی از ریوگو دور خواهد شد. بدین سان در تصاویر ریوگو به مرور كوچك تر دیده می شود.
آژانس فضایی ژاپن(ژاكسا) می خواهد این عكس ها را بطور مرتب در وب سایت خود بارگذاری كند.

هایابوسا ۲ چندین محموله علمی برای سنجش ازراه دور، نمونه برداری و همین طور چهار دستگاه سطح نورد كوچك با خود دارد كه از آنها جهت بررسی سطح سیارك و كسب اطلاعات محیط زیستی و زمین شناسی نمونه های جمع آوری شده و بررسی آنها استفاده می نماید.
ریوگو یك سیارك حاوی كربن است كه در نزدیكی زمین قرار دارد و دانشمندان امیدوارند كه نمونه های جمع آوری شده توسط آن به درك منشاء آب و تركیبات آلی روی زمین كمك نماید.
در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی، زمانی كه “هایابوسا ۲” به اندازه كافی به زمین نزدیك شد، نمونه ها را در ظروفی دربسته به زمین می اندازد و انتظار می رود كه بعد از آن باردیگر به سمت سیاركی جدید رود و به جو زمین وارد شود.
انتظار می رود كه كپسول های حامل نمونه ها در استرالیا فرود آیند.

منبع: