ایلان ماسك: برای شهرنشینی در مریخ به ۲۰ سال زمان و ۱۰۰۰ موشك استارشیپ نیاز است

روش سئو برای شهرنشینی در مریخ به ۲۰ سال زمان و ۱۰۰۰ موشك استارشیپ نیاز است
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، ایلان ماسك اخیرا در حساب كاربری توییتر خود جزئیات بیشتری در مورد آنچه برای رسیدن به مریخ و ایجاد یك شهر پایدار در آنجا مورد نیاز خواهد بود، به اشتراك گذاشته است.
مدیرعامل شركت اسپیس ایكس(SpaceX) و كارمندان و مهندسان شركتش تلاش زیادی در راه تحقق این چشم انداز بلندمدت و ایجاد یك شهر واقعی در سیاره سرخ انجام می دهند كه یك روز بتواند از حیات بشر در سیاره ای جز زمین محافظت كند.
جدول زمانی كه ماسك بوسیله توییتر به اشتراك گذاشته است، می تواند بعنوان یك هدف بلندپروازانه یا یك هدف چشم گیر تعبیر شود.
ایلان ماسك چه گفت؟
وی این خبر را در صورتیكه به سوالات كاربران در مورد اظهارات خود در اوایل هفته گذشته درباره استارتاپ نیروی هوایی ایالات متحده در كالیفرنیا پاسخ می داد، در توییتر خود به اشتراك گذاشت.
وی در سه توییت پشت سر هم نوشت: هزار موشك برای ایجاد یك شهر پایدار در مریخ مورد نیاز است. همانطور كه می دانید، سیارات(مریخ و زمین) فقط هر دو سال یك دفعه در یك صف قرار می گیرند. بدین سبب حدود ۲۰ سال طول خواهد كشید تا یك میلیون تن محموله از زمین به پایگاه “Mars Base Alpha” در مریخ منتقل شود كه امیدوارم برای پایداری این شهر كافی باشد.
ماسك اظهار داشت: هزینه پرتاب هر استارشیپ با هدف توسعه یك شهر پایدار در مریخ حداقل دو میلیون دلار خواهد بود و حدود هزار استارشیپ برای تحقق این شهر نیاز است.
این موشك ها نیاز به حمل بار، زیرساخت ها و خدمه از سیاره زمین دارند كه تكمیل این پروژه ۲۰ سال به طول خواهد انجامید. دلیل این فاصله دو دهه ای نیز این است كه دو سیاره زمین و مریخ فقط هر دو سال یك دفعه هم سو می شوند، بدین سبب بین هر پرواز باید مدتی فاصله بیافتد.
ماسك همین طور به توضیح جزئیات بیشتری در مورد موشك استارشیپ پرداخت. طبق گفته وی، طراحی استارشیپ به شكلی است كه قادر می باشد روزانه تا سه بار پرواز كند و با قابلیت استفاده مجدد ساخته شده است.
این اظهارات بدان مدلول است كه بیشتر از ۱۰۰۰ پرتاب هر سال برای هر استارشیپ اتفاق می افتد. اگر اسپیس ایكس به اندازه ای كه حالا موشك فالكون دارد(تقریباً ۱۰۰ عدد)، استارشیپ بسازد، با عنایت به اینكه هر كدام از آنها می توانند حدود ۱۰۰ تن بار حمل كنند، به این معنا خواهد بود كه اسپیس ایكس هر ساله بیشتر از ۱۰ میلیون تن محموله را به مدار پرتاب كند.
وقتی همه چیز آماده شود ابتدا باید یك ماموریت سرنشین دار به مریخ بفرستیم كه در این مرحله ابتدا تمركز بر ارسال فضانوردان به ماه است.
ناسا و اسپیس ایكس برای تحقق این ماموریت ها دست به دست هم داده اند. این برنامه مقرر است با نشاندن فرودگر تا سال ۲۰۲۲ و اعزام خدمه تا سال ۲۰۲۴ بر روی ماه به انجام برسد. پس می توان به ارسال افراد به مریخ فكر كرد.

منبع: