جهرمی مطرح كرد؛ استعلام ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترك از مبالغ پرداختی ارزش افزوده

به گزارش روش سئو وزیر ارتباطات اظهار داشت: طی یك شبانه روز، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترك موبایل برای مبالغی كه طی ۳ سال بابت خدمات ارزش افزوده پرداخت كرده اند، استعلام گرفتند.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، دو روز گذشته وزیر ارتباطات با بیان كد دستوری «ستاره ۸۰۰ ستاره ۶ مربع» از مشتركان تلفن همراه خواست تا با شماره گیری این كد دستوری از میزان مبلغی كه طی ۳ سال قبل بابت خدمات ارزش افزوده به اپراتورها پرداخت كرده اند، با خبر شوند. محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: تابحال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترك كد دستوری «# ۶*۸۰۰*» را گرفتند. وی با تشكر از همكاری مشتركان موبایل در این طرح، خطاب به مشتركان اضافه كرد: اگر شكایتی دارید و می خواهید آنرا پیگیری كنید، با هر ادبیاتی كه دوست دارید شكایت خویش را به صورت كاملا مجانی به شماره ۸۰۰۷ پیامك كنید و به دوستان و آشنایان خود هم این روش را اطلاع دهید.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، چندی است كه وزیر ارتباطات شفاف سازی عرضه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) كه از جانب اپراتورها و با حضور شركتهای ثالث عرضه كننده این خدمات عرضه می شود قصد آخر دادن به این بازار را دارد.
آذری جهرمی ارزش بازار خدمات VAS را حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می كند و به علت مشكلاتی همچون كلاهبرداری و سوءاستفاده از ناآگاهی كاربران كه توسط خدمات دهندگان ارزش افزوده ایجاد شده، می خواهد این خدمات را آخر دهد.
وی دلیل تعطیلی بازار كسب و كارهای ارزش افزوده را اجحاف حقوق كاربران و تخلف و كلاهبرداری شركتهایی عنوان كرده كه این بازار را در اختیار گرفته اند و تاكید دارد كه مهمترین مبحث در برخورد با VAS، حق الناس است كه از جانب این شركتها نادیده گرفته می شود.
بررسی ها نشان داده است كه از روز گذشته پاسخ استعلام كد دستوری اعلام شده به خیلی از مشتركان اپراتورها، پیامك نشده و امكان دریافت جزئیات مبالغ پرداختی مشتركان هم با اختلال همراه می باشد.