یك حمله سایبری به بنادر شرق آسیا ۱۱۰ میلیارد دلار خسارت می زند

روش سئو: نتایج یك بررسی نشان میدهد تنها وقوع یك حمله سایبری حساب شده به بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه می تواند خسارتی ۱۱۰ میلیارد دلاری به بار آورد.

به گزارش روش سئو به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان میدهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم ۱۱۰ میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در كل جهان امسال میلادی است.
البته این خسارت در بدترین حالت و در زمانی رخ می دهد كه یك ویروس كامپیوتری فوق العاده خرابكار بتواند به ۱۵ بندر مهم و اصلی در كشورهای سنگاپور، چین، ژاپن، كره جنوبی و مالزی نفوذ كند.
بررسی مذكور همین طور حاكیست كه ۹۲ درصد از هزینه های اقتصادی چنین حمله ای بیمه نشده باقی مانده و پس ۱۰۱ میلیارد دلار از ارزش مالی این خسارت غیرقابل جبران باقی می ماند. گفتنی است كه این بررسی با همكاری دانشگاه كمبریج و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور صورت پذیرفته است.
بر همین اساس، حمله سایبری به زیرساخت های بنادر می تواند سبب نفوذ ویروس به پایگاه داده حاوی اطلاعات كشتی های باری شده و اختلال اساسی به وجود آورد. نتیجه طولانی مدت تر چنین حملاتی كاهش بهره وری و افزایش زمان و هزینه های پهلوگیری كشتی ها و تخلیه بارهای آنهاست كه می تواند تعاملات جهانی را در حوزه دریانوردی بسیار كند كند.
البته این نوع حملات سایبری می تواند ضد صنایع حمل و نقل زمینی، هوایی و هوافضا نیز رخ دهد و در مجموع موجب ۲۸.۲ میلیارد دلار خسارت اقتصادی سالانه شود. چنین حملاتی به صنعت تولید هم ۲۳.۶ میلیارد دلار خسارت و به صنعت خرده فروشی ۱۸.۵ میلیارد دلار خسارت می زند.
حملات سایبری این چنینی بیشتر از هر چیز به كشورهای آسیایی خسارت می زند و كشورهای اروپایی و آمریكای شمالی در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: