پژوهشگران آمریكایی ابداع كردند كرنومتری كه روی پوست دوندگان نمایش داده می شود

روش سئو: پژوهشگران آمریكایی، نوعی كرنومتر ابداع نموده اند كه روی پوست انسان به نمایش درمی آید و نیاز به كرنومترهای معمولی را از بین می برد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، دوندگان معمولا مجبور هستند جهت بررسی زمان دویدن خود، از یك كرنومتر و یا تلفن همراه استفاده كنند، اما گروهی از پژوهشگران “انجمن شیمی آمریكا” (ACS)، ابزاری ابداع نموده اند كه می تواند نیاز به استفاده از چنین وسایلی را برطرف كند. شاید ابداع و استفاده از چنین وسایلی، تا حدودی تخیلی به نظر برسد اما پژوهشگران برای تحقق آن تلاش می كنند.
آنها یك ابزار منتشركننده نور ابداع نموده اند كه با ولتاژ پایین كار می كند و برای پوست انسان نیز ایمن است.
دانشمندان در سال های اخیر، ابزارهایی ابداع نموده اند كه انعطاف پذیر هستند و توانایی انتشار نور را دارند. این ابزارها در واقع نمایشگرهایی هستند كه موقتا به پوست یا هر سطح دیگری متصل می شوند، اما مشكل چنین نمایشگرهایی این است كه برای رسیدن به روشنایی كافی، با ولتاژ بالا كار می كنند و ممكنست به بروز مشكلاتی برای پوست منجر شوند.
این گروه پژوهشی تصمیم گرفتند ابزاری ابداع كنند كه می تواند با ولتاژ بالا كار كند و برای پوست نیز ایمن باشد. آنها برای ساخت این ابزار، یك لایه مبتنی بر پدیده برق درخشی ارائه دادند كه از میكروذرات منتشركننده نور تشكیل شده است و میان دو الكترود از جنس نقره قرار دارد.

آنها از ماده جدیدی برای ساخت ابزار استفاده كردند كه می تواند روشنایی آنرا افزایش دهد. سپس ابزار را روی دست یك داوطلب آزمایش كردند و توانستند نتایج موفقیت آمیزی به دست بیاورند.
شاید این نمایشگر روشن و انعطاف پذیر، در ابزار پوشیدنی هوشمند و ربات های نرم نیز كاربرد داشته باشد و به تعامل ایمن آنها با انسان كمك نماید.
این پژوهش، در مجله “ACS Materials” به چاپ رسید.

منبع: