طی طرح آزمایشی در كالیفرنیا هیوندای سرویس تاكسی خودران راه اندازی می نماید

به گزارش روش سئو شركت هیوندای می خواهد با همكاری چند شركت دیگر، یك سرویس تاكسی خودران را طی یك طرح آزمایشی به كار بگیرد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت “هیوندای”(Hyundai) می خواهد در هفته آینده، كاروانی از خودرو های الكتریكی و خودران كه به سیستم خودران استارتاپ چینی معروف به “پونی آی”(Pony.ai) و پلت فرم رانندگی شركت آمریكایی “ویا”(Via) مجهز هستند، به كار بگیرد و از آنها برای كمك به رفت و آمد مسافران در جاده های عمومی استفاده نماید.
هیوندای با همكاری چند شركت دیگر، سرویس خدمات تاكسی های خودران معروف به “بوت راید” (BotRide) را در كالیفرنیا آغاز خواهد نمود. این خدمات، خودروی بدون راننده را شامل نمی گردد و برای حفظ ایمنی، یك راننده انسان هم در خودرو حضور خواهد داشت. این برنامه فقط با همكاری چهار شركت “اتوایكس” (AutoX)، پونی آی، “ویمو” (Waymo) و “زوكس” (Zoox) صورت می گیرد كه مجوز اجرای خدمات خویش را با استفاده از وسایل نقلیه خودران در ایالت كالیفرنیا دریافت كرده اند.
مسافران می توانند سفر خویش را با كمك یك اپلیكیشن تلفن همراه هماهنگ كنند و بدین ترتیب، امكان انتخاب مستقیم را داشته باشند. الگوریتم های شركت ویا می توانند امكان جابجایی مسافران بیشتری را فراهم نمایند و سیستم شركت پونی آی هم به مسیریابی ساده تر كمك می نماید.

هیوندای باور دارد كه “بوت راید” می تواند در آینده، تجربه یك سفر بدون راننده را برای مسافر خود فراهم آورد اما درباره زمان آن توضیحی نداده است.
“كریستوفر چانگ”(Christopher Chang)، مدیر بخش رشد تجاری، راهبرد و فناوری اظهار داشت: هیوندای، از بوت راید جهت بررسی رفتار مسافران هنگام سفر با خودروی خودران استفاده می نماید. برنامه آزمایشی بوت راید، گام مهمی در تجاری سازی این صنعت به حساب می آید.