سخنگوی وزارت ارتباطات مطرح كرد؛ استفاده از بالن ارتباطی در مناطق پر ازدحام برای زوار اربعین

روش سئو: سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به اینكه این وزارتخانه از تمامی ظرفیت خود برای ارتباط رسانی به زوار اربعین استفاده می نماید، اظهار داشت: در مناطق پر ازدحام از بالن های ارتباطی استفاده می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از وزارت ارتباطات، جمال هادیان با اشاره به اقداماتی كه از طرف وزارت ارتباطات برای اربعین ۹۸ در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: وزیر ارتباطات یكی از مشاورانشان را مسئول پیگیری مسائل ارتباطی اربعین كردند و امسال هم مثل سال گذشته، تمام ظرفیت های فنی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه های آن برای ارائه خدمات ارتباطی به زوار اربعین بسیج شده اند.
وی اشاره كرد: اگر لازم باشد در روزهای اربعین ۹۸ هم در مناطق پرازدحام از بالن های ارتباطی استفاده خواهد شد.
به گزارش روش سئو به نقل از مهر، فناوری بالن اینترنتی «مقید» برای ارائه ارتباطات در مناطق عمومی كه دارای جمعیت متمركز است در ارتفاع پایین و در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ متری از سطح زمین قرار می گیرد. این بالن مخابراتی برای ارتباط رسانی در مواقع بحران با عنایت به ازدحام جمعیت، كاربردی خواهد بود.
سال گذشته نیز بالن مخابراتی در مرز مهران برای ارائه خدمات اینترنت وای فای به زوار اربعین به كار گرفته شد. این فناوری برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم توسط پژوهشگاه فضایی ایران به راه افتاده است.
استفاده از اینترنت بالنی به شرایط جوی بستگی دارد و در صورتیكه اوضاع جوی مساعد باشد، استفاده از آن شكل عملیاتی می گیرد.
در این پروژه از بالن بعنوان یك دكل اینترنت وای فای استفاده می شود كه اینترنت بی سیم را در شعاع ۲۰ كیلومتری ارائه می دهد. بالن در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین نصب می شود و اینترنت را در شعاع ۲۰ كیلومتری دریافت و برای كاربران پخش می كند.

منبع: