جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری در انتظار یوتیوب

روش سئو: بر اساس گزارش ها كمیسیون تجارت فدرال آمریكا به سبب نقض قوانین حریم خصوصی كودكان در یوتیوب، جریمه ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری برای این شبكه اجتماعی درنظرگرفته است.
به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، بر اساس گزارش های مختلف تحقیقات «كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» درباره نقض قوانین حریم خصوصی كودكان در یوتیوب، احیانا جریمه ای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری برای گوگل (صاحب این پلتفرم) در بر خواهد داشت. این پرونده الان در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریكا تحت بررسی است و «كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» رای به تسویه آن داده است. بر اساس گزارش های موجود «كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» ماه گذشته این جریمه را تایید كرده است. هم اكنون جزئیات دیگر این تسویه معین نمی باشد. این درحالی است كه هفته گذشته یوتیوب از ممنوعیت تبلیغات هدف گیری شده برای كودكان در پلت فرم خود آگاهی داد. البته معین نمی باشد تصمیم یوتیوب به تسویه با «كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» مرتبط می باشد یا خیر. تحقیقات «كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» درباره یوتیوب، زمانی شروع شد كه گروه های مختلف این پلت فرم را به نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی كودكان در فضای آنلاین(COPPA) متهم كردند. بگفته این گروهها یوتیوب اطلاعات كودكان كمتر از ۱۳ سال را جمع آوری می كرده است. تاریخ بعضی از این شكایت ها به ۲۰۱۵ میلادی مربوط است. البته این اولین باری نیست كه«كمیسیون تجارت فدرال آمریكا» به سبب نقض قوانین حریم خصوصی جریمه های سنگین برای شركت های بزرگ فناوری تعیین می كند. در اوایل تابستان جاری فیسبوك با پرداخت جریمه ای ۵ میلیارد دلاری توافق كرد.

منبع: