وقتی پهپادها ساختمان ها را شست و شو می دهند

روش سئو: یك شركت آمریكایی، نوعی پهپاد عرضه كرده كه می تواند كار شست و شوی ساختمان ها را انجام دهد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، نمای خارجی ساختمان ها معمولا به تدریج ظاهر زیبای خودرا از دست می دهد. روی دیوارهای ساختمان را خاك و تار عنكبوت می پوشاند و اگر ساختمان در منطقه مرطوبی قرار داشته باشد، كپك ها و قارچ ها، ظاهر ساختمان را از بین می برند.
شست و شوی ساختمان های بلند معمولا به خودروی مخصوص، داربست و تجهیزات نیاز دارد و همچنین، كارگرانی كه كار شست و شو را انجام می دهند، خطرات خیلی از جمله افتادن و لطمه دیدن آنها را تهدید می كند. یك شركت آمریكایی موسوم به “لوسید”(Lucid) می خواهد برای برطرف نمودن این مشكلات، از پهپادها برای كار شست و شوی ساختمان استفاده نماید.
این پهپاد می تواند با اسپری كردن محلول پاك كننده ای كه قابل تجزیه زیستی است و عملكرد خوبی روی سطوح آجری و سنگ آهك دارد، ساختمان ها را به آرامی شست و شو بدهد.
در این روش شست و شو، اپراتور انسان، پهپاد را باز می كند، آنرا شارژ می كند و سپس آنرا روی مخزنی كه پشت كامیون قرار دارد می گذارد. یك شلنگ كه از مخزن به پهپاد متصل می شود، امكان اسپری كردن آب با فشار كم را فراهم می آورد. اپراتور طی این فرایند، پهپاد را با یك كنترل از طریق دور هدایت می كند.
نیروی پهپاد، هم اكنون از باتری تامین می شود اما شركت لوسید می خواهد در آینده، امكان تامین نیروی بیشتر را برای پهپاد تامین كند. این شركت، پهپاد خودرا برای تمیز كردن ۱۲۰ ساختمان بلند آزمایش كرده است.
پهپادها باید بتوانند وزن قلاب شلنگ را تحمل كنند و پرواز آرامی داشته باشند تا امكان كنترل بهتر و عملكرد ساده تر برقرار شود. وزن پهپاد نیز حدود ۱۱ تا ۱۳ كیلوگرم است.
“اندرو آشور”(Andrew Ashur)، از بنیانگذاران شركت لوسید اظهار داشت: ما پیش تر خدماتی برای تمیز كردن ساختمان ها با استفاده از كارگران ارائه می دادیم اما با آغاز آزمایش پهپادها دریافتیم كه شاید بهتر باشد فروش پهپاد را آغاز نماییم.
این شركت هم اكنون پهپادهای خودرا با مبلغ سه هزار دلار در ماه به شركت ها اجاره می دهد و آموزش و نگهداری آنها را نیز تضمین می نماید.
لوسید می خواهد پهپادهای خودرا در سراسر آمریكا به كار بگیرد اما هم اكنون آنها را در جنوب شرق آمریكا آزمایش می كند.

منبع: