بهره گیری وایمو از یك رقابت تكاملی برای پیشرفت خودرو های خودران

به گزارش روش سئو شركت ˮوایموˮ(Waymo) برای پیشبرد فناوری خودران خودرو های خود مبادرت به برگزاری یك رقابت بین سیستم های مختلف آموزش هوش مصنوعی و مسابقه آنها با هم كرده كه هوشمندترین سیستم از داخل آن بیرون می آید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فرآیند آموزش هوش مصنوعی خودرو های خودران بسیار دشوار است، چون كه به استفاده از مقدار زیادی از توان محاسباتی برای آموزش سیستم ها به صورت موازی نیاز است و سالها طول می كشد تا محققان سیستم های ناكارآمد را به صورت دستی از دور خارج كنند.
حالا به نظر می آید “وایمو” روش بهتر و دقیق تری یافته است. این شركت با شركت “دیپ مایند”(DeepMind) روی روش آموزش مبتنی بر جمعیت برای تشخیص عابر پیاده همكاری كرده است كه بهترین شبكه های عصبی را داراست و بهترین عملكرد را در انتخاب دارد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
این رویكرد به صورت منظم شبكه های عصبی را در مقابل یكدیگر به رقابت وامی دارد و نمونه های ضعیف تر با نسل های قوی تر جایگزین می شوند كه نسخه هایی با عملكرد بهتر با پارامترهای كمی تنظیم شده هستند.
این كار به صورت خودكار شبكه های فقیر از نظر اطلاعات و عملكرد را كنار می زند و سبب صرفه جویی در زمان و هزینه “وایمو” می شود، چون كه دیگر نیازی به بازنویسی شبكه از ابتدا ندارد.
البته یك خطر وجود دارد و آن اینكه این روش بیش از اندازه بر بهبود كوتاه مدت تمركز دارد. “وایمو” برای مقابله با این موضوع، فضاهایی بوجود آورده كه در آن شبكه های عصبی یكدیگر را در زیرگروه ها برای به دست آوردن نتایج قوی در عین حفظ تنوع به چالش می كشند كه می تواند شرایط مناسب تری برای رانندگی در دنیای واقعی فراهم آورد.
نتایج شناسایی عابر پیاده(PBT) در این روش امیدوار كننده بود. رویكرد PBT نتایج كاذب را نسبت به قبل در نصف مدت ۲۴ درصد كم كرد. این آزمایش به قدری خوب پیش رفت كه “وایمو” حتی از PBT در مدلهای دیگر هم بهره برد.
این به نوبه خود، خودرو های خودرانی را وعده می دهد كه می توانند به راحتی با پیچیدگی های رانندگی و پیشگیری از برخورد مقابله كنند.