رونمایی اوبر از كابین تاكسی پرنده خودبعلاوهتصاویر

روش سئو: شركت تاكسی آنلاین ˮاوبرˮ(Uber) می گوید تاكسی های پرنده این شركت می توانند از سال بعد پروازهای آزمایشی خودرا برای نخستین بار در ملبورن استرالیا و دالاس و لس آنجلس آمریكا آغاز كنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، اوبر كه در حال توسعه تاكسی های پرنده برای حمل و نقل مسافران است امروز ضمن انتشار اولین تصاویر از اتاق این تاكسی های پرنده اعلام نمود شهر ملبورن استرالیا را به دو شهر دالاس و لس آنجلس برای عملیاتی شدن تاكسی های پرنده افزوده است.
خیلی از اسامی بزرگ مانند بوئینگ، بل، دایملر و استون مارتین همراه با برخی از استارتاپ های جدید مانند “ولوكوپتر”(Volocopter) و “لیلیوم”(Lilium) در حال حركت به سمت توسعه تاكسی های پرنده هستند.
ایده كلی این است كه مردم بتوانند برای سفرهای كوتاه شهری و اجتناب از ترافیك در سطح خیابان و كاهش آلودگی در مراكز شهر بوسیله گوشیهای هوشمند خود مبادرت به فراخوانی تاكسی های پرنده خودران و بدون خلبان كنند.
شركت “اوبر” با توسعه “اوبر ایر”(Uber Air) از سال ۲۰۱۶ به دنبال رسیدن به این هدف است. این شركت به دنبال ساخت یك هوانورد برقی با قابلیت صعود و فرود افقی(eVTOL) است كه مردم را میان ایستگاه های مخصوص تاكسی های پرنده موسوم به “Skyports” جابجا كند.

اوبر اعلام نموده است كه این تاكسی های پرنده تا سال ۲۰۲۳ كار خودرا در شهرهای دالاس و لس آنجلس آمریكا و ملبورن استرالیا آغاز خواهند كرد.
این شركت اخیرا در یك نشست در واشنگتن، ملبورن را بعنوان مكانی ایده آل برای توسعه اولیه “اوبر ایر” معرفی نمود.
“سوزان اندرسون” مدیر اوبر در استرالیا، نیوزیلند و شمال آسیا می گوید: دولت استرالیا رویكرد رو به جلویی در به اشتراك گذاری و توسعه فناوری حمل و نقل هوایی دارد. این رویكرد به همراه عوامل جمعیتی و جغرافیایی منحصر به فرد ملبورن و فرهنگ نوآوری و فناوری این شهر موجب می شود ملبورن سومین شهر برای افتتاح “اوبر ایر” باشد.

اوبر همین طور از كنفرانس حمل و نقل سالانه خود برای ارائه یك نگاه اجمالی از كابین مسافران تاكسی های پرنده خود استفاده نمود. این مفهوم توسط شركت “سفران”(Safran) كه یك شركت حمل و نقل است طراحی شده است كه طراحی سیستم های تاكسی های پرنده شركت “بل” را نیز بر عهده دارد.
این شركت می گوید طراحی “اوبر ایر” نتیجه مطالعات تجربه مسافرین و در نظر گرفتن سفر سریع درون شهری است.
“اسكات ساویان” مدیر طراحی و نوآوری شركت سافران می گوید: ما در طراحی این كابین دقت زیادی روی طراحی صندلی ها، فواصل و موقعیت پنجره ها داشتیم. ما نمی خواستیم این تاكسی پرنده هیچ وزن یا هزینه اضافی داشته باشد و در عین حال دارای ایمنی، تجربه كاربری راحت و یكپارچگی باشد.

پیش از اینكه ما تاكسی های پرنده را در حال پرواز در آسمان شهرها ببینیم قوانین و مقررات مخصوص باید تدوین شود و مجوزهای لازم از جانب دولت ها صادر شود.
اوبر اعلام نموده است كه پروازهای آزمایشی تاكسی های پرنده خودرا در سال ۲۰۲۰ در ملبورن آغاز می كند و عملیات تجاری آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

اندرسون می گوید: دولت ایالت ویكتوریای استرالیا از این طرح بسیار حمایت كرده است و ما منتظر همكاری با آنها برای پیشرفت این پروژه و نخستین آزمایش بین المللی “اوبر ایر” در ملبورن هستیم.

منبع: