استفاده از اسكنر چشم برای حفظ امنیت رایانه های شخصی فضولی در كامپیوتر دیگران غیرممكن می شود!

روش سئو: یك شركت موسوم به ˮتوبیˮ(Tobii) یك فناوری ردیابی چشم به نام ˮآگاهˮ(Aware) توسعه داده است كه ضمن فراهم كردن امكانات فوق العاده می تواند بساط فضولی افراد فضول را برای همیشه از صفحه نمایش كامپیوتر ها برچیند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شركت “توبی”(Tobii) از تكنولوژی ردیابی چشم به نحوی بسیار كاربردی بهره جسته است. این فناوری كارهای دیجیتالی روزمره شما را خصوصی تر می كند و حریم خصوصی شما را به نحو احسن حفظ می نماید.
نسخه جدیدی از نرم افزار “Aware” این شركت با استفاده از دوربین كامپیوتر قادر به تار كردن و سپس قفل كردن صفحه مانیتور است.
این سیستم ابتدا شما را از چشمانتان شناسایی می كند و سپس هر وقت كه شما رو در روی نمایشگر نباشید صفحه را تار می كند و سپس مدتی آنرا قفل و خاموش می كند.
بدین سبب وقتی چند دقیقه مجبور به ترك میز كار خود می باشید دیگر نباید نگران فضولی افراد باشید.
نرم افزار “Aware” یك قابلیت فوق العاده دیگر باز دارد كه در صورت وجود دو یا چند نمایشگر متصل می تواند محتوایی را كه شما در یك نمایشگر در حال نگاه به آن هستید را با چرخش چشمانتان به روی نمایشگر دیگر به آن نمایشگر منتقل كند.
فناوری ردیابی چشم می تواند مكان نمای موس یا تمام پنجره ها را به مانیتورهای مختلف بفرستد.
این نرم افزار همین طور اطلاعاتی نظیر مدت روشن بودن صفحه، فاصله كاربر از صفحه نمایش و آخرین باری كه كاربر به خود استراحت داده است نشان داده است. بدین سبب شما خواهید دانست كه چه زمانی وقت آن است كه به چشمان خود استراحت بدهید.
بدین سبب “Aware” سه خاصیت مهم دارد كه امنیت و حفظ حریم شخصی، سلامت دیجیتال و بهره وری انرژی است.

منبع: