شاید در آینده محقق شود طی مسافت لندن تا نیویورك در كمتر از یك ساعت

روش سئو: محققان اخیرا موفق به ساخت كانسپت یك موتور برای جت مافوق صوت شدند كه در آینده می تواند مسافت لندن تا نیویورك را در كمتر از یك ساعت طی نماید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان شركت “ری اكشن انجینز”(Reaction Engines) توانستند كانسپت یك جت مافوق صوت بسازند كه سرعت ۴ هزار و ۲۳ كیلومتر بر ساعت در آن شبیه سازی شده است.
این به این معنا است كه ساخت موتورهای جت با سرعتی بالا یك گام به واقعیت نزدیك تر می شود.
موتور این جت كه با اسم مخفف “Sabre” نامگذاری شده است، جهت استفاده در هواپیماهای بزرگ طراحی شده است تا ساعت ها به جابه جایی مسافران بپردازد.
این موتور كه مجهز به فناوری “از پیش خنك كننده” است، به هواپیما این امكان را می دهد كه حتی در سرعت بالا باز بدون هجوم هوای گرم و ذوب موتور، به پرواز خود ادامه دهد.
فناوری “از پیش خنك كننده” به این منظور طراحی شده است كه دمای هوای ورودی به موتور كه بیشتر از حدود هزار درجه سانتی گراد است را در یك بیستم ثانیه به دمای اتاق برساند.

هدف از ساخت این فناوری كاربرد آن در موتور “Sabre” است.
محققان برای انجام این كار یك مبدل حرارتی برای مدیریت جریان هوا در دمای بالا ساختند.
منظور از این سرعت بالا كه در مرحله شبیه سازی شده آزمایش شد، سرعتی سه برابر سرعت صوت است.
گام بعدی آزمایش این فناوری امتحان سرعت ۶ هزار و ۸۰۰ كیلومتر بر ساعتی است.

اگر آزمایش این سرعت با موفقیت سپری شود، می توان مسیر لندن تا نیویورك را در كمتر از یك ساعت طی كرد.
شركت “ری اكشن” آزمایش موتور را در یك آزمایشگاه در كلرادو انجام داده و از یك موتور توربوجت برقی “J۷۹” بهره برده تا شرایطی كه جت سرعت مافوق صوت را تجربه خواهدنمود شبیه سازی كند.
سخنگوی شركت “ری اكشن” در مصاحبه با دیلی میل اظهار نمود كه استفاده از این فنآوری در جت های مسافربر در چندین دهه آتی محقق خواهد شد.