توصیف فضانوردان از زمین بر فراز این تیله آبی رنگ زیبا

روش سئو: توصیف زیبایی زمین، از مدار آسان نیست. اما فضانوردان در تصاویر ارسالی خود تلاش نموده اند تا تنها قسمتی از این زیبایی را نه فقط از فضا بلكه در روی زمین به نمایش بگذارند و نشان دهند كه فضانورد، در هر حال زمینی است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا؛ فضانوردان از سال ۱۹۶۱ كه یوری گاگارین بعنوان اولین انسان به فضا رفت و زمین را از مدار دید، این لذت بی نظیر را تجربه كرده اند. او بعداً اظهار داشت: در اطراف زمین پرواز كردیم، من دیدم سیاره ما چقدر زیباست. انسان ها، ما باید این زیبایی را حفظ و افزایش دهیم نه آنكه نابودش نماییم.
این تنها نظر گاگارین نیست. همه كسانی كه به فضا رفته اند آنرا سحرانگیز می دانند. لوكا پارمینتو فضانورد ایتالیایی معتقد می باشد كه كلمات نمی توانند زیبایی زمین را برسانند. در سال ۱۹۶۸ خدمه آپولو ۸ برای نخستین بار مدار اطراف زمین را به طرف ماه ترك كردند. در شب كریسمس، فضانورد ویلیام آندرس منظره ای فراموش نشدنی را به نمایش گذاشت. طلوع زمین از مدار ماه، سیاره ای غرق در رنگ آبی و آنرا به تیله ای تشبیه كرد با زیبایی خیره كننده.
خیلی از فضانوردان سپس بازگشت از فضا تلاش می كنند انسان ها را به این نكته متوجه كنند كه زمین تنها خانه ما در جهان هستی است و ما باید از آن نگهداری نماییم و اینك سپس سال ها كه فضانوردان را در فضا، در سفینه و ایستگاه های فضایی دیده ایم، تنی چند از آنها برای نشان دادن زیبایی های سیاره مادری، در زمین عكس گرفته اند تا نشان دهند منظره زمین نه فقط از فضا بلكه بر روی این سیاره هم زیباست.

گنادی پادالكا فضانورد روس در پارك جنگلی جزیره الك، روسیه عكس گرفته است. او طی پنج پرواز از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ توانست ركورد ۸۷۸ شبانه روز اقامت در فضا را به دست آورد. او معتقد می باشد بزرگترین تهدید برای انسان، عدم توانایی ما در پیدا كردن یك زبان مشترك با یكدیگر برای حل مشكلات است.
پادالكا می گوید: زمین زنده خواهد ماند، حتی اگر فعالیت های انسانی آنرا تغییر دهد. اما آیا بشریت بعنوان یك گونه زنده می ماند؟ یا قربانی اشتباهات خود خواهد شد؟ در مدار ما در یك فضای بسیار محدود كار می نماییم – آمریكایی ها، روس ها، كانادایی ها و ژاپنی ها. در آنجا ما یكدیگر را درك می نماییم. چرا روی زمین چنین تفاهمی غیرممكن است؟
سامانتا كریستوفورتی فضانورد ایتالیایی كه ۱۹۹ روز در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی كرده، در كوه های آلپ عكس گرفته تا گوشه ای دیگر از زیبایی زمین را نشان دهد.

كارن نایبرگ فضانورد آمریكایی كه بعنوان پشتیبانی از محیط زیست در دریاچه كادو، تگزاس عكس گرفته می گوید: ” من می خواهم در آینده بیشتر برای محافظت از حیوانات كوشش كنم. همه بخش های زمین با هم تعامل دارد. نگاه به سیاره از فضا، به شما این درك را می دهد كه زمین یك مجموعه غیرقابل تجزیه در یك اكوسیستم است كه هر جاندار آن مهم به حساب می آید حتی كوچك ترین شأن.
للاند ملولین فضانورد سیاهپوست ناسا كه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، دو بار در فضا، اقیانوس را از بالا دیده با برداشتن عكسی بر روی زمین در لانگ آیلند باهاما زیبایی آب های زمین را نشان داده است.
ادو لو فضانورد ناسا كه سه بار به فضا سفر كرده و ۲۰۶ شبانه روز از عمرش را در مدار زمین گذرانده است در كنار محل برخورد شهاب سنگ در آریزونا عكسی گرفته است. او سپس سفر فضایی اش مبادرت به تأسیس بنیادی برای محافظت از زمین كرد كه هدفش مطالعه علمی و مهندسی برای پیشگیری از برخورد مخرب سیارك ها با زمین است.