ابداع جلیقه ای برای تشخیص بهتر سرطان پستان

روش سئو ابداع جلیقه ای برای تشخیص بهتر سرطان پستان
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران اتریشی در مطالعه اخیرشان در حال توسعه یك جلیقه دارای سیم پیچ های رادیویی قابل انعطاف هستند كه تصویربرداری ام.آر.آی را برای تشخیص سرطان پستان بهبود می بخشد.
پژوهشگران “موسسه علمی اتریش” در وین در حال توسعه یك جلیقه هستند كه اطراف آن سیم پیچ های دارای فركانس رادیویی قابل انعطاف تعبیه شده است و از آن می توان برای تشخیص بهتر بیماری سرطان پستان استفاده نمود.
جلیقه مذكور دارای مجموعه ای از ۳۲ سیم پیچ دارای فركانس رادیویی است كه درون پارچه این جلیقه تعبیه می شوند. سیم پیچ های مذكور ۸ سانتی متر (۳.۱ اینچ) طول دارند و با استفاده از كابل كواكسیال به یك گیرنده رادیویی متصل می شوند و چند سنسور باز در داخل این جلیقه قرار داده شده اند كه توسط آنها سیستم می تواند حركات ناشی از تنفس بیمار را كه موجب ایجاد اختلال در تصاویر می شود حذف نماید.
كابل كواكسیال یا كابل هم محور(Coaxial cable) كابلی است كه دارای یك رسانای داخلی است كه توسط یك عایق منعطف محصور شده است و روی این لایهٔ منعطف باز توسط یك رسانای نازك برای انعطاف كابل به هم بافته شده است. هدف این لایه رسانای خارجی كابل پیشگیری از نفوذ نویزهای محیط كابل می باشد. همه این اجزا، در داخل عایق دیگری جاسازی شده اند.
ام.آر.آی ها بعنوان یك روش تشخیصی مفید نسبت به اشعه ایكس به شمار می آیند به این علت كه آنها دارای تابش یوننده مضر نیستند. آنها همین طور دارای حساسیت بالاتر و تصاویر با وضوح بالاتری هستند.
تابش یون ساز، تابش یونیزانیا یا تابش یوننده، تابشی است كه به اندازهٔ كافی انرژی دارد تا الكترون ها را از اتم و یا مولكول جدا كند، یا به بیانی دیگر آنها را یونیزه كند. تابش یوننده از ذره های درون اتمی، اتم ها و یا یون هایی با سرعت بسیار بالا (سرعتی نزدیك به سرعت نور) و یا موج های الكترومغناطیسی با انرژی بسیار بالا مانند گاما و ایكس ساخته شده است. تابش یوننده در اثر واكنش هسته ای-اعم از طبیعی یا مصنوعی-با دمای بسیار بالا (مثلاً در هاله خورشید یا در حالت پلاسما) بوسیله تولید ذره های پرانرژی در شتاب دهنده ذره ای یا بوسیله فرایندهای طبیعی مانند رعد و برق یا انفجار ابرنواختر پدید می آید.
ام.آر.آی تصاویر ۳ بعدی از بدن انسان را با قرار دادن آن در مقابل یك میدان مغناطیسی قوی همراه با امواج رادیویی، تولید می كند. طی این مطالعه، این جریان هسته اتم های هیدروژن داخل بدن را تحریك می كند، كه سپس آن می توان توسط كامپیوتر آنها را به تصاویر آناتومی دقیق تبدیل كرد.
در این روش هنگامی كه بیمار برای انجام كارهای ماموگرافی بازگشت می كند، وارد یك لوله اسكنر ام.آر.آی می شود و سپس در آنجا از سیم پیچ های دارای فركانس رادیویی برای ثبت تصویر استفاده می نمایند. بگفته محققان، این رویكرد هنوز تكمیل نشده است و دارای نواقصی است كه بزودی و با آزمایشات بیشتر حل خواهد شد.