برنامه میلیون دلاری ناسا برای نظارت دقیق بر وضعیت آب و هوای فضا

روش سئو: امروز ناسا اعلام نمود كه یك آزمایش جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به منظور نظارت دقیق بر وضعیت آب و هوای فضا در مقیاس جهانی انتخاب نموده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، بنابر گزارش ها ناسا می خواهد ۴۲ میلیون دلار برای انجام “آزمایش امواج اتمسفری”(AWE) و نظارت دقیق بر وضعیت آب و هوای فضا سرمایه گذاری كند.
البته انجام این عملیات تا ماه آگوست سال ۲۰۲۲ به طول خواهد انجامید. آزمایشات مذكور به دانشمندان در درك و پیش بینی رویدادهای هواشناسی بالقوه خطرناك كمك خواهدنمود.
تغییرات آب و هوای فضا نتیجه تعامل بادهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین است كه گاهی می تواند سبب طوفان های عظیم و به خطر افتادن سلامت فضانوردان باز بشود.
علاوه بر این طوفان های مغناطیسی می تواند سیستم های ناوبری را مختل كند، ارتباطات رادیویی را قطع كند، داده های ماهواره را باطل كند و اگر بسیار قوی باشد، موجب لطمه رساندن به دستگاههای الكترونیكی روی زمین و شبكه های برق شود.
برای به دست آوردن درك بهتر مكانیسم های آب و هوای فضا، “آزمایش امواج اتمسفری” در بیرون ایستگاه فضایی بین المللی انجام می پذیرد و برای نظارت بر نوارهایی از نور كه به نام “airglow” شناخته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.