سفره غذایی ویژه فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین المللی

روش سئو: فضانورد اماراتی در زمان پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی از رژیم غذایی استاندارد فضانوردان روسیه استفاده خواهد كرد، اما به سفارش ویژه او خوراك اضافی از غذای عربی باز تهیه خواهد شد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا؛ خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از یك منبع در مركز آموزش فضانوردان روسیه گزارش داد، سلطان النیادی و هزا المنصوری دو شهروند امارات از سپتامبر ۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی آموزش می بینند. در ابتدا، پرواز فضانورد اماراتی برای آوریل ۲۰۱۹ برنامه ریزی شد، اما سپس حادثه پرواز ناموفق سایوز ام. اس در اكتبر ۲۰۱۸، این سفر به تعویق افتاد.
بگفته پاول ولاسف رئیس مركز آموزش فضانوردان روسیه، پرواز اولین شهروند امارات احتمالاً درانتها سال ۲۰۱۹ به مدت هشت روز صورت می گیرد. مبلغی كه امارات برای این پرواز پرداخته افشا نشده است اما روسكاسموس از كیهان گردهای قبلی برای پرواز مشابه بیشتر از ۵۰ میلیون دلار درخواست كرده بود.
ولاسف می گوید، در طول اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی، فضانورد امارات رژیم غذایی استاندارد روسیه را استفاده خواهدنمود. البته طبق معمول هر كدام از فضانوردان می توانند یك یا چند غذای اضافی به سلیقه خود انتخاب كنند. این قانون شامل حال فضانورد اماراتی باز می شود و او هم می تواند غذاهای محلی خودرا برای این سفر انتخاب كنند.
بگفته وی دو نامزد امارات، چند غذای عربی را انتخاب نموده اند. از پنج پیشنهاد آنها سه غذا به اسامی سالن (گوشت گوسفند با سبزیجات)، هوموس و ماتروب (برنج، لوبیا با مرغ یا ماهی) انتخاب شده است.
مواد اولیه برای تهیه جیره های اضافی به شركتی كه دارای مجوز برای تولید محصولات فضایی است تحویل خواهد شد تا طبق روال معمول تهیه غذاهای فضایی، پس از پخت در ظروف مخصوص بسته بندی گردد. البته پیش از ارسال به فضا باید توسط فضانوردان اماراتی آزمایش شود تا كاملاً مورد پسند آنها باشد. این شركت از توضیح درباره شیوه تهیه و پخت غذا خودداری كرد.
گرچه هنوز زمان زیادی تا پرواز فضانورد امارات وجود دارد، اما جیره های اضافی غذاهای منتخب فضانوردان امارات باید به منظور بررسی و آزمایش عمر مفید آنها در آینده نزدیك تولید شوند.