ایلان ماسك تسلای پرنده می سازد؟!

به گزارش روش سئو جدیدترین اظهارنظر ایلان ماسك مدیرعامل شركت خودروسازی تسلا از آن حكایت می كند كه وی احیانا می خواهد در آینده یك تسلا رودستر پرنده بسازد.

به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، از زمان ظهور خودرو در دنیا ما همیشه توقع بیشتری از آنها داشته ایم و این انتظاری است كه نوآوری و تكنولوژی به ذهن ما می آورد.

مفهوم خودروهای پرنده حالا بیشتر از هر زمانی جدی شده است و سازندگان و مردم به فكر بهره گیری از امكانات جذاب آن هستند. با این فناوری هر كس می تواند زمان كمتری در ترافیك هدر دهد و خودروی خودرا آزادانه به پرواز دربیاورد.

اكنون “ایلان ماسك” مردی كه به ما آموخت كه حتی آسمان باز محدودیتی برای ما نیست، احیانا به فكر ساخت یك خودروی پرنده افتاده است.

وی بتازگی در حالیكه یك تصویر را در توییت خود آورده نوشته است: تسلا رودستر جدید در واقع چیزی شبیه به این كار را انجام خواهد داد.

گویا او درباره این مفهوم شوخی نمی نماید. ایلان ماسك طبع شوخی دارد و مردم باز در توییتر امیدوار بودند كه این توییت وی حقیقت باشد. سرانجام خود ماسك به این سوءظن پاسخ داد و اظهار داشت كه برای تحقق این خودروی پرنده از سیستم احتراق گاز سرد با فشار هوای بسیار بالای اسپیس ایكس در تسلا استفاده خواهدنمود.

تنها مسئله ای كه باقی می ماند جای قرارگیری سوخت این فناوری است كه صندلی های تسلا آنرا بر عهده خواهند گرفت.

در یك فیلم موسوم به “بازگشت به آینده ۲” نمونه ای شبیه به آنچه در ذهن ماسك است به نمایش درآمده بود كه چرخ های یك خودروی سفر در زمان در آن فیلم به حالت افقی درمی آمد تا تبدیل به موتور پیشران برای معلق كردن خودرو شود.

اتصال موتور موشك به خودرو امكان دارد كار كند، اما راه پایداری نیست، چونكه با عنایت به میزان سوختی كه خودرو می تواند حمل كند، ظرف چند دقیقه یا حتی چند ثانیه تمام خواهد شد.

بنابراین از موتورهای هوایی كه در موتورهای جت استفاده می شوند می توان بعنوان جایگزین استفاده نمود. برای دریافتن تفاوت بین موتور موشك و جت باید دانست كه موتور جت هوا را از محیط می گیرد آنرا با فشار از اگزوز خارج می كند. این پایه موتورهای هواپیماها و جت ها است.

بنابراین از بین دو حالت موجود، بهترین راه استفاده از موتورهای جت است. اما با وجود نیروی باد، نمی توان پره ها را نادیده گرفت. اساسا، هرچه پره ها بزرگتر باشند، نیروی بیشتری می توانند فراهم آورند. اگر آنها كوچك باشند، پس باید با سریع تر چرخیدن این كمبود را جبران كنند. به صورت كلی، پره های بلندتر صدای كمتری تولید می كنند.

بنابراین خودروی پرنده تسلا دارای چرخ های ۲۰ اینچی و پره های فن ۲۰ اینچی برای بلند كردن این خودروی ۱۸۰۰ كیلوگرمی خواهد بود كه اساسا یك چالش است.

افراد كنجكاو در فضای اینترنت محاسبات لازم را انجام دادند و دریافتند برای بلند شدن خودرو با چنین پره هایی ۱٫۷ مگاوات نیرو لازم است.

این در حالی است كه باتری كنونی تسلا ۷۵ كیلووات ساعتی است كه تنها می تواند آنرا حدود ۲٫۵ دقیقه معلق نگه دارد.

خب اساسا این خودرو وسیله ای نیست كه تكنولوژی های كنونی قادر به نمایش آن باشند و باید فناوری آن توسعه یابد تا ما یك خودروی تسلا رودستر پرنده را از نزدیك ببینیم.