نتایج بررسی اوپن سیگنال؛ سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران، وضعیت سرعت دانلود در ۱۴كشور

روش سئو: تحقیقی جدید نشان داده است اختلاف میان سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای در تلفن های هوشمند در ایران ۸.۳ مگابیت برثانیه است.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، شركت OpenSignal تحقیقی درباره متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای هات اسپات در تلفن های هوشمند میان ۸۰ كشور انجام داده است. طبق نتایج این گزارش در ۳۳ كشور یا حدود ۴۱ درصد كشورهای مورد بررسی، سرعت دانلود اینترنت موبایل سریع تر از وای فای است.
یكی از كشورهای مورد بررسی در لیست ایران است كه با عنایت به اختلاف۸.۳ مگابیت برثانیه(Mbps) میان دو سرعت دانلود گفته شده در رده هشتم این فهرست قرار دارد. سرعت دانلود با اینترنت وای فای در ایران ۵.۱ و سرعت دانلود اینترنت موبایل ۱۳.۴ مگابیت بر ثانیه است.
میان این فهرست ۳۳ موردی، كشورهایی از آفریقا، اروپا، آمریكای لاتین و خاورمیانه وجود دارند. تفاوت میان متوسط این دو شاخص در بعضی كشورها قابل توجه است.
طبق فهرست این تحقیق بیشترین اختلاف میان سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای با ۱۳ مگابیت برثانیه به استرالیا متعلق می باشد. بعد از آن لبنان با اختلاف سرعت دانلود ۱۲.۳ مگابیت برثانیه در رده دوم قرار دارد. كشورهای قطر( ۱۱.۸ مگابیت برثانیه)، عمان(۱۱ مگابیت برثانیه)، یونان(۱۰.۶مگابیت برثانیه)، جمهوری چك(۱۰.۲مگابیت برثانیه) و میانمار (۹.۶مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده های سوم تا هفتم فهرست قرار دارند.

البته در خیلی از كشورها اینترنت سرعت موبایل و وای فای چندان اختلافی ندارند. تعجبی ندارد كه وای فای در كشورهایی سرعت بیشتری دارد كه پهنای باند اینترنت در آنجا سریع تر است مانند هنگ كنگ، سنگاپور، كره جنوبی و آمریكا.
از سوی دیگر در ۴ كشور بلغارستان، بنگلادش، بلژیك و نروژ اختلاف اندكی میان سرعت دانلود اینترنت وای فای و دانلود موبایل وجود دارد. سرعت دانلود وای فای در بلغارستان۳۱.۷ و سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۱.۷ مگابیت برثانیه است.
در بنگلادش هم سرعت دانلود وای فای ۵.۲ و اینترنت موبایل ۵.۱ مگابیت برثانیه است.

OpenSignal با عنایت به نتایج تحقیق اعتقاد دارد كاربران و تولیدكنندگان دستگاه های الكترونیكی باید این فرضیه را كه اینترنت وای فای، گزینه بهتری است را كنار بگذارند.
البته باید توجه داشت كه اینترنت ۵G سرعت چند گیگابیتی را به كاربران وعده می دهد اما به هرحال وای فای هم كاربردهای مخصوص خویش را دارد.

«اوپن سیگنال» یك شركت تخصصی در حوزه نقشه بندی پوشش اینترنت وایرلس است.