ویروسی شدن كامپیوتر ها به دلیل اختلال در مرورگر مایكروسافت

به گزارش روش سئو خیلی از افرادی كه یك كامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری می كنند از مرورگر اج مایكروسافت تنها برای بارگذاری مرورگر كروم استفاده می نمایند، اما این كار به یك چالش خطرناك تبدیل گشته است.

به گزارش روش سئو به نقل از فوربس، متداول ترین راه برای بارگذاری نسخه ای از مرورگر كروم گوگل تایپ كردن عبارت دانلود كروم در میله ابزار مرورگر اج است. با این كار نتایج اولیه در صفحه جستجوگر بینگ (وابسته به شركت مایكروسافت) ظاهر می گردد.
اما نكته مهم این است كه بعضی از نخستین نتایج جستجوی به نمایش درآمده توسط جستجوگر بینگ، سایت هایی حاوی بدافزار هستند. علت این است كه از ماه ها قبل آگهی هایی برای بارگذاری مرورگر كروم در صدر نتایج جستجوی این مورد در موتورجستجوی بینگ نمایش داده می شود كه به سایت های آلوده لینك داده می شوند.
یكی از این سایت های آلوده GoogleOnline۲۰۱۸.com است كه شباهت زیادی به صفحه بارگذاری مرورگر كروم كه توسط خود گوگل طراحی شده، دارد. زمانی كه كاربران برای بارگذاری فایل ChromeSetup.exe بر روی آن كلیك كنند در عمل یك بدافزار سارق اطلاعات خصوصی را بر روی كامپیوتر خود نصب می كنند.
گفتنی است كه این مشكل تنها مربوط به مرورگر بینگ است و اگر از مرورگر فایرفاكس برای بارگذاری كروم استفاده شود، این مرورگر سایت های آلوده ای از این دست را شناسایی كرده و به كاربر اخطار می دهد. مایكروسافت اخیرا و پس از اعتراضات مكرر كاربران سرانجام لینك به این وب سایت آلوده را از جستجوگر بینگ حذف كرده است.