تاریخ آغاز ماموریت فضایی بپی كلمبو اعلام شدبعلاوه فیلم

روش سئو: آژانس فضایی اروپا به تازگی ویدیویی از مراحل انجام یك ماموریت سفر به عطارد منتشر نموده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، آژانس فضایی اروپا با انتشار ویدویی در صفحه اجتماعی خود خبر شروع ماموریت “بِپی كُلُمبو”(BepiColombo) در ۲۰ اكتبر (۲۸ مهر) توسط موشك” آریان ۵ ” از مركز فضایی گویان در فرانسه را داد.
هدف این مامویت مطالعه و بررسی عطارد، كوچكترین و نزدیك ترین سیاره به خورشید در منظومه خورشیدی است. سیاره عطارد(تیر) كوچك ترین سیاره منظومه خورشیدی است و قمری ندارد. عطارد از نظر میدان جاذبه، حدودا قفل شده است، به این معنا كه حركت وضعی آن در منظومه خورشیدی بی همتاست.
عطارد همینطور تندروترین سیاره منظومه خورشیدی است كه با سرعتی حدود ۴۸ كیلومتر بر ثانیه، هر ۸۸ روز یك بار به دور خورشید می چرخد. سیاره عطارد با فاصله ۵۷ میلیون و ۹۲۴ هزار كیلومتری از خورشید، نزدیكترین سیاره منظومه خورشیدی به خورشید است و كم ترین مسافتی كه با زمین پیدا می كند، به ۸۰ میلیون كیلومتر می رسد. نیروی گرانش این سیاره كم و دارای جو ناچیزی است كه ۹۸ درصد آن از هلیم و بقیه از هیدروژن، اكسیژن و سدیم تولید شده است. بادهای خورشیدی به شدت به عطارد می دمند و این به آن معنا است كه حدودا هیچ هوایی در آن وجود ندارد.
بپی كلمبو نام ماموریت مشترك آژانس فضایی اروپا(ESA) و آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن(JAXA) برای بررسی سیاره عطارد است. این ماموریت شامل دو ماهواره است كه به صورت همزمان با هم به فضا فرستاده خواهند شد. این دو ماهواره در ارتباط با ماموریتی كه دارند “مدارگرد سیاره ای عطارد”(MPO) و “مدارگرد مگنتوسفری عطارد”(MMO)، نامگذاری شده اند.
هدف این ماموریت مطالعه جامع و گسترده بر روی سیاره عطارد است كه بررسی میدان مغناطیسی مگنتوسفر و ساختار و سطح داخلی آن سیاره را شامل می گردد. راه اندازی این ماموریت برای ژانویه ۲۰۱۷ میلادی برنامه ریزی شده بود ولی اكنون به ۲۰ اكتبر ۲۰۱۸ موكول شده است و بدین سان ورود این ماهواره ها به مدار عطارد در دسامبر ۲۰۲۵ و بعد از انجام یك پرواز كناری از زمین، دو پرواز كناری از زهره و شش دیدار پرواز كناری از عطارد، صورت خواهد گرفت.
توافق های نهایی این ماموریت بعنوان بخشی از برنامه بینش كیهانی در فوریه سال ۲۰۰۷ انجام شد و در نوامبر ۲۰۰۹ هم بعد از سال ها طرح و برنامه ریزی این ماموریت بعنوان بخشی از برنامه(Horizon ۲۰۰۰+) آژانس فضایی اروپا تصویب گردید.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4