حملات هكری شبكه بانكی برزیل را فلج كرد

روش سئو: طی دو ماه اخیر، دی ان اس بیش از صدهزار روتر در برزیل به دلیل حمله هكری تغییر كرده تا كاربران خدمات بانكداری الكترونیك به سمت سایت های كلاهبردار هدایت شوند.

به گزارش روش سئو به نقل از زددی نت، نكته جالب این است كه تغییر مسیر كاربران اینترنت تنها در زمانی صورت می گیرد كه آنها تلاش می كنند به سایت های بانك های برزیلی مهاجرت كنند تا از خدمات الكترونیكی استفاده كنند.
كارشناسان امنیتی می گویند همین مساله نشان داده است حمله یادشده كاملا برنامه ریزی شده بوده و با هدف سرقت پول از حساب های بانكی میلیون ها برزیلی طراحی شده است.
درحدود ۸۸ درصد از روترهای دستكاری شده در داخل خاك برزیل قرار دارند و كوشش برای سوءاستفاده از آنها از اواسط ماه آگوست شروع شده است. نخستین بار یك شركت امنیتی به نام Radware حملات یادشده را شناسایی كرد.
بررسی های مستقل یك شركت امنیتی چینی به نام Qihoo ۳۶۰ نشان داده است هكرها با اسكن كردن آدرس های آی پی مورد استفاده روترها، موارد بدون كلمه عبور یا دارای كلمات عبور ضعیف را شناسایی می كنند و سپس با دسترسی به تنظیمات روترها و جایگزینی دی ان اس سرورهای تحت كنترل خود موارد پیش فرض حملات خویش را انجام می دهند.
تا به حال ۵۲ سایت آلوده كه كاربران برزیلی به سمت آنها هدایت شده اند، شناسایی شده كه همگی شباهت های بسیار زیادی به سایت های بانكداری الكترونیك موسسات مالی و اعتباری مشهور این كشور دارند. عامل یا عوامل این حملات هنوز شناسایی نشده اند.