توسط الون ماسك ؛ نخستین مسافر شخصی به ماه ارائه شد

روش سئو: شب گذشته ˮالون ماسكˮ رئیس شركت ˮاسپیس ایكسˮ جزئیات سفر به مدار ماه توسط فضاپیمای ˮبی اف آرˮ(BFR) را تشریح كرد و اسم نخستین گردشگر فضایی به ماه را اعلام نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، الون ماسك شب گذشته تصاویر جدیدی از آخرین فضاپیمای شركت “اسپیس ایكس”( SpaceX) را منتشر نمود.
پیش از این اسپیس ایكس اعلام نمود كه یك مسافر شخصی خواهان سفر به مدار ماه توسط فضاپیمای “بی اف آر” شده است.
قرار است این فضاپیما به مریخ و ماه سفر كند.
اسپیس ایكس برنامه دارد نخستین پرتاب فضاپیما را در سال ۲۰۲۲ انجام دهد.
اسم نخستین مسافر “بی اف آر”، “یوساكو مائیزاوا”( Yusaku Maezawa) است.
این مرد، یك میلیاردر ژاپنی است كه موسس یك شركت “مد و لباس” است.

وی بیست وپنجمین فردی خواهد بود كه به ماه می رسد. نخستین مسافران ماه هم در سال ۱۹۷۲ و طی ماموریت “آپولو” ناسا سفر خویش را انجام دادند.
“یوساكو مائیزاوا” در نشست روز گذشته اظهار داشت: من از دوران كودكی، عاشق ماه بودم و وقتی به ماه نگاه می كردم، آغاز به رویاپردازی می كردم. ماه تا ابد در جای خود قرار دارد و الهام بخش بشریت خواهد بود. بنابراین من هم این موقعیت را از دست نمی دهم تا بتوانم ماه را از نزدیك ببینم.
اسپیس ایكس در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت:
با استفاده از “بی اف آر” قدم بزرگی برداشته خواهد شد؛ چونكه این ماموریت، هرفردی را كه آرزوی سفر به فضا را دارد، قادر می كند به رویای خود برسد.
گفتنی است، این مسافر، سفر خویش را به تنهایی انجام نخواهد داد. وی به همراه ۶ تا ۸ هنرمند، از قبیل چند معمار، نوازنده، طراح مد و طراحان رسانه ای به ماه سفر خواهد نمود.
این هنرمندان از سراسر جهان انتخاب خواهند شد و سفر ۵ روزه خویش را انجام خواهند داد.

گفتنی است، این برای نخستین بار نیست كه شركت “اسپیس ایكس” در پس ارسال گردشگر به فضا است.
این شركت قبل از این در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام نمود كه نخستین گردشگر فضایی را در سال ۲۰۱۸ به ماه خواهد فرستاد.
ماسك در سال ۲۰۱۶، مخزن سوخت فضاپیمای “بی اف آر” را كه می تواند تا ۱۲۰۰ تن اكسیژن مایع ذخیره كند، به نمایش گذاشت. فضاپیمای “بی اف آر “نزدیك به ۳۴۸ فوت (۱۰۶متر) ارتفاع دارد و یك سفینه فضایی واقعا غول پیكر است.
فضاپیمای “BFR ” بعنوان جانشین موشك “فالكون هوی” (Falcon Heavy) به حساب می آید و در طراحی فعلی آن مجموعا از­ ۳۷ موتور استفاده شده كه از این تعداد، ۳۱ موتور در بخش تقویت كننده موشك و ۶ موتور در فضاپیما وجود دارد.
پرتاب و فرود این سفینه فضایی به صورت عمودی انجام می گردد.
ماسك اظهار نمود: بسیار خوشحالم كه می توانیم این فضاپیما را تا ۵ سال دیگر تكمیل و راه اندازی نماییم.
بخش بالایی “بی اف آر” متشكل از ۴۰ كابین است كه فضاپیما را قادر به حمل ۶ مسافر می كند.

این فضاپیما به نحوی طراحی شده است كه قابل استفاده مجدد باشد و می تواند نخستین فضاپیمای “اسپیس ایكس” برای ماموریت های فرازمینی محسوب شود و گفته شده كه تا سال ۲۰۲۰ جایگزین همه سخت افزارهای این شركت خواهد شد.
“بی اف آر” طی چند ماه آتی آزمایشات متعددی را انجام خواهد داد.
درحالی كه ماموریت های پرواز به مریخ هدف نهایی این شركت محسوب می­ شود، این فضاپیما باید بتواند در فضا سوخت گیری مجدد كند و در راه بازگشت خود، به “ماه” رفته و برای انجام ماموریت های دیگر، به ایستگاه فضایی بازگردد.
اولین سفر انسان به ماه توسط ” نیل آرمسترانگ” و همكارانش “باز آلدرین” و “مایكل كولینز”طی ماموریت “آپولو ۱۱” صورت گرفت.